۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
واردات از چین با سرمایه کم امکان پذیر است؟

واردات از چین با سرمایه کم امکان پذیر است؟

بعید است کسی را در اطرافیان خودتان ببینید که علاقه‌ای به تجارت و واردات کالا نداشته باشد.

به گزارش بازار، بعید است کسی را در اطرافیان خودتان ببینید که علاقه‌ای به تجارت و واردات کالا نداشته باشد. با این حال بسیاری از آنها هیچ وقت سمت آرزوی خود نمی‌روند و حتی برای آن تلاشی هم نمی‌کنند چون تجارت را در داشتن ثروت خلاصه کرده‌اند. این در حالی است که گاهی اوقات می‌توان با سرمایه کم هم وارد تجارت شد و آرام آرام تبدیل به یک تاجر قدرتمند و مشهور گردید. یکی از مسیرهایی که با کمک آن می‌توانید به دنیای تجارت وارد شوید واردات از چین با سرمایه کم است. البته برای اینکه بتوانید در این تجارت به موفقیت‌های زیادی برسید باید مسیر درستی را طی کنید و با مراحل کار آشنایی کامل داشته باشید.

برای واردات کالا با سرمایه کم از چین چه مسیری را باید طی کنیم؟

 درست است که واردات از چین به ایران همیشه به نفع کشور ما تمام نمی‌شود اما با توجه به شرایطی که داریم چاره‌ای جز این نیست که سراغ همکاری با این کشور برویم. چین مهمترین شریک اقتصادی ایران در جهان محسوب می‌شود و احتمالاً بسیاری از محصولات آن را در بازار داخلی مشاهده کرده‌اید. برای اینکه بتوانید محصولات مورد نظر خودتان را از مبدا چین به ایران وارد کنید لازم است مراحل مختلفی را طی نمایید. باید در مسیری پرپیچ و خم گام بردارید تا بتوانید آن چیزی را که می‌خواهید به دست آورید.

انتخاب محصول

طبیعتاً برای واردات کالا از چین با سرمایه کم اولین چیزی که باید دنبال آن باشید انتخاب یک محصول مناسب است. در بازار چین از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد پیدا می‌شود و فقط شما باید روی پیدا کردن بهترین کالا تمرکز کنید. توصیه می‌کنیم نکات زیر را برای انتخاب بهترین محصول مد نظر قرار دهید:

  • سعی کنید سراغ کالاهایی بروید که محبوبیت زیادی در بازار داخلی ایران داشته باشند. همچنین اگر میزان عرضه نسبت به تقاضا در بازار داخلی شدیداً کمتر باشد شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد.
  • روی کیفیت کالا حساسیت زیادی داشته باشید و سراغ محصولاتی بروید که مطابق با استانداردهای داخلی طراحی شوند. حتماً کالاهایی را انتخاب کنید که در چین تولید آنها نسبت به بقیه کشورهای جهان سطح بهتری داشته باشد.
  • وقتی قرار است سراغواردات کالا از چین با سرمایه کم بروید ترجیحاً محصولاتی را انتخاب کنید که قیمت پایینی داشته باشند. اگر قرار باشد با سرمایه کم سراغ محصولاتی بروید که قیمت زیادی دارند احتمال موفقیت شما به شدت پایین خواهد آمد.
  • به موقعیت زمانی واردات کالا از چین هم دقت داشته باشید. برخی کالاها ممکن است در فصل خاصی خریداران زیادی داشته باشند و ترجیحاً شما باید در همان فصل سراغ آنها بروید.

انتخاب شرکت

شما نمی‌توانید سراغ هر برندی برای واردات از چین بروید. پس از اینکه کالای خودتان را انتخاب کردید باید شرکتی را پیدا کنید که بهترین شرایط را داشته باشد. تامین کننده محصولات شما باید متعهد باشد و طبق یک فرایند قانونی کالا را به ایران انتقال دهد. به هیچ وجه در فرایند خرید از چین سراغ تولید کنندگانی نروید که اعتبار ندارند و محصولات آنها از کیفیت خوبی برخوردار نیست. قبل از انتخاب برند باید در مورد ویژگی‌هایی مثل شهرت برند، سوابق تجاری و نوع کالاهای آن تحقیقات داشته باشید. همچنین بررسی کنید که شرکت مورد نظر چگونه حاضر است با شما تسویه حساب انجام دهد. به دلیل تحریم‌های بین‌المللی خیلی از روش‌های پرداخت برای ایرانیان قابل استفاده نیستند. ترجیحاً شرکت‌هایی را انتخاب کنید که مسیر آسان‌تری برای تسویه حساب پیشنهاد کنند.

نمونه کالا

قبل از خرید هر محصولی حتماً نمونه آن را از تولید کننده دریافت کنید. تا زمانی که نمونه کالا را دریافت نکرده‌اید و نسبت به کیفیت آن اطمینان ندارید اصلاً برای خرید اقدام ننمایید. پس از اینکه نمونه کالا را دریافت کردید حتماً تطابق آن با استانداردهای فنی و قانونی موجود در کشور را بررسی کرده و در صورت عدم تطبیق محصولات آنها را قبول نکنید. در نظر داشته باشید که فقط در صورت تطبیق استاندارد محصولات چینی با قوانین ایران قوانین کیفی ایران می‌توانید آنها را به کشور وارد نمایید. 

برای واردات از چین چه باید کرد؟

پس از اینکه محصول و شرکت تولید کننده را انتخاب کردید باید وارد مراحل خرید و انتقال کالا به ایران شوید. در پاسخ به این سوال که برای واردات از چین چه باید کرد باید خدمتتان عرض کنیم که لازم است مراحل خرید کالا را گام به گام پشت سر بگذارید. مراحل خرید محصول را خدمتتان بیان خواهیم کرد.

تسویه حساب

اولین شرایط واردات از چین تسویه حساب کامل با طرف مقابل و پرداخت هزینه کالا می‌باشد. معمولا روش‌های مختلفی برای تسویه حساب در سطح بین‌المللی وجود دارد اما اگر می‌خواهید با حداقل سرمایه واردات از چین را تجربه نمایید توصیه می‌کنیم سراغ روش‌هایی بروید که به نفعتان باشند. شما باید روش‌هایی را انتخاب کنید که به کمک آنها بتوانید تحریم‌های بین‌المللی را دور بزنید. البته به دلیل روابط تجاری خوب بین ایران و چین احتمالاً مشکلی بابت استفاده از روش پرداخت بانکی نخواهید داشت. می‌توانید از روش اعتبارات اسنادی هم استفاده کنید. در صورت رضایت طرف مقابل امکان بهره بردن از کریپتوکارنسی در پرداخت هزینه واردات از چین را خواهید داشت. 

حمل کالا

در ادامه آموزش واردات از چین باید سراغ فرایند حمل کالا برویم. طبیعتاً شما می‌توانید به سه روش محصول خریداری شده در چین را به ایران منتقل کنید. مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی به روی شما باز هستند تا با کمک آنها بتوانید محموله‌ها را به ایران منتقل نمایید. حمل و نقل دریایی به دلیل هزینه کمتری که دارد برای روش مورد نظر شما ایده آل‌تر خواهد بود. با این حال اگر قرار است کالاهای فاسد شدنی خریداری کنید بهتر است سراغ حمل و نقل هوایی بروید. روش حمل و نقل زمینی هم زیاد به نفع شما نخواهد بود و بیشتر برای کشورهای همسایه چین پیشنهاد می‌شود. ضمناً دقت داشته باشید که با حداقل سرمایه برای واردات از چین هم می‌توانید سراغ شرکت‌های حمل و نقل بروید. این شرکت‌ها صفر تا صد واردات از چین را برای شما انجام خواهند داد و بدون هیچ مشکلی این کار را به پایان می‌رسانند.

ترخیص کالا

شاید سخت‌ترین مرحله در آموزش واردات از چین مربوط به ترخیص کالا باشد. پس از اینکه محصول مورد نظرتان را از کشور چین خریداری کردید برای ورود آن به کشور باید از مبادی گمرک عبور کنید. قوانین گمرک معمولاً پیچیده هستند و بسیاری از شرکت‌ها جهت عبور محموله خود از این مرحله سراغ ترخیص کار می‌روند. با توجه به اینکه می‌خواهید با سرمایه اندکی شرکت بازرگانی واردات از چین دایر کنید توصیه می‌کنیم خودتان مراحل ترخیص کالا را انجام دهید. برای این کار باید روی تمامی قوانین گمرکی مسلط باشید و مدارک لازم را تهیه نمایید. دقت کنید که کوچکترین اشتباه شما می‌تواند هزینه بسیار سنگینی برایتان داشته باشد. اگر بازرسی گمرک روی یک استاندارد ساده متمرکز شود می‌تواند تجربه واردات از چین را برای شما به تلخ‌ترین شکل تمام کند. 

شرکت بازرگانی واردات از چین

برای واردات کالاچگونه با سرمایه کم هزینه واردات کالا از چین را پرداخت نماییم؟

با کنترل هزینه‌ها می‌توانید در واردات از چین به ایران با سرمایه کم موفق شوید. البته برای اینکه هزینه‌ها را کنترل کنید چاره‌ای جز این ندارید که ابتدا آنها را به خوبی بشناسید. مهمترین هزینه‌های شما در واردات کالا از چین عبارتند از:

  • هزینه خرید: طبیعتاً بیشترین هزینه‌ای که پرداخت خواهید کرد مربوط به خرید محصولات می‌شود. باید سراغ محصولاتی بروید که با شرایط بودجه شما همخوانی داشته باشند و فشار اقتصادی زیادی وارد نکنند.
  • حمل و نقل: چه خودتان بخواهید حمل و نقل کالا را بر عهده بگیرید و چه آن را به یک شرکت واگذار کنید باید هزینه این کار را پرداخت نمایید. ترجیحاً سعی کنید سراغ مسیرهایی بروید که هزینه را کاهش دهند و سرمایه زیادی نیاز نداشته باشند.
  • گمرک:  فکر نکنید عبور محموله از گمرک بدون هزینه خواهد بود. اتفاقاً قرار است هزینه‌های زیادی از شما دریافت شود.البته اگر موارد را به خوبی رعایت کنید و مدیریت خوبی روی انتقال کالا داشته باشید هزینه گمرک هم قابل کنترل خواهد بود.
  • انبار: هزینه دیگری که در انتقال کالا از چین باید پرداخت کنید مربوط به انبار می‌شود. طبیعتاً قرار نیست به محض پشت سر گذاشتن مراحل واردات از چین محموله خودتان را وارد بازار کنید. محصولات شما برای مدت مشخصی باید در انبار بمانند و پس از آن راهی بازار شوند. در مدت زمانی که آنها در انبار هستند باید هزینه‌شان را پرداخت کرده و این مورد را در نظر داشته باشید. سعی کنید زیاد محصولات خود را در انبار ذخیره ننمایید.

واردات از چین بدون گمرک امکان‌پذیر است؟

اگر کالاهای شما به عنوان محصولات تجاری شناخته نشوند می‌توانید آنها را بدون پرداخت تعرفه گمرک وارد کشور کنید. البته حجم مشخصی از محصولات را می‌توانید به این شیوه وارد کشور نمایید. در واقع برای موارد اقتصادی روشی جهت دور زدن گمرک وجود ندارد. البته اگر بخواهید کار را به صورت قانونی پیش ببرید نمی‌توانید گمرک را دور بزنید. هیچ روش قانونی نیست که با آن بتوانید واردات کالا بدون گمرک را انجام دهید. 

حداقل سرمایه برای واردات از چین چقدر خواهد بود؟

طبیعتاً بحث ما از ابتدا روی این بوده است که با حداقل سرمایه محموله‌ها را به کشور وارد کنید. حداقل سرمایه برای واردات از چین بستگی به تصمیماتی که شما می‌گیرید دارد. باید سراغ محصولاتی بروید که با بودجه‌بندی شما تطبیق داشته باشند. اگر بخواهید یک محصول گران قیمت و کم طرفدار در ایران را انتخاب کنید نمی‌توانید با حداقل سرمایه تجارت خودتان را شروع نمایید. همچنین باید روش مناسبی را برای حمل و نقل کالا در نظر بگیرید و تلاش کنید طبق زمانبندی گمرک محصولات خودتان را وارد کشور نمایید. این موضوع کمک می‌کند تا مالیات کمتری بابت تجارت خودتان پرداخت کنید. 

بهترین محصول برای واردات از چین با سرمایه کم

نمی‌توانیم بگوییم که فقط یک گزینه به عنوان بهترین محصول برای واردات از چین با سرمایه کم پیشنهاد می‌شود. محصولات مختلفی هستند که می‌توانید سراغ آنها بروید. اولین محصولی که می‌توانید با سرمایه کم روی آن تجارت نمایید لوازم جانبی تلفن همراه است. اکثر وسایلی که به صورت جانبی برای موبایل طراحی می‌شوند قیمت پایینی دارند. به همین دلیل وارد کردن آنها به کشور می‌تواند از لحاظ اقتصادی شدیداً به نفع شما باشد و با فروش آنها به درآمد خوبی برسید.

در حالی که برای وارد کردن آنها به کشور سرمایه زیادی خرج نکرده‌اید. لوازم آرایشی و بهداشتی از دیگر محصولاتی هستند که قیمت پایینی دارند اما طرفداران زیادی در ایران منتظر آنها هستند. شما با حداقل سرمایه هم می‌توانید این محصولات را به کشور وارد کنید و از فروش آنها به ثروت خوبی برسید. از دیگر محصولات جذاب بازار چین برای واردات به ایران می‌توانیم به اسباب بازی، محصولات ورزشی، دوربین‌های مداربسته، ساعت‌های هوشمند و... اشاره کنیم. 

مشاوره واردات از چین چقدر برای ما مفید است؟

مشاوره واردات از چین به شما کمک می‌کند تا مسیر صحیحی را برای انتقال کالا در پیش بگیرید. با کمک یک مشاور خوب می‌توانید روی قوانین واردات از چین مسلط شوید و بهترین لیست واردات از چین را آماده سازید. همچنین می‌توانید با صفر تا صد واردات از چین شناخت پیدا کرده و بهترین طریقه واردات از چین را پیاده نمایید. مشاور قدرتمند می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین محصول برای واردات از چین را انتخاب نمایید. 

با کمک مشاور می‌توانید مشکلاتی که احتمال دارد در گمرک با آنها روبرو شوید را سریعتر تشخیص داده و برطرف سازید. یک مشاور خوب کمک می‌کند تا بهترین مسیر را برای حمل و نقل کالا انتخاب کنید و هزینه‌های خودتان را تا حد امکان کاهش دهید. 

خرید از سایت علی بابا چین

سایت واردات از چین

چندین سایت واردات از چین وجود دارند که می‌توانید برای خرید محصولات سراغ آنها بروید. برخی از بهترین سایت‌های ورود کالا از چین به کشور را خدمتتان بیان خواهیم کرد:

  1. علی بابا: یکی از بهترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین محصولات چینی در جهان علی بابا است. با خرید از سایت علی بابا چین به راحتی می‌توانید با فروشندگان مختلف در سراسر جهان ارتباط بگیرید و محصولات آنها را به ایران منتقل سازید. دیگر سایت‌هایی که خدمتتان معرفی خواهیم کرد اکثراً زیر مجموعه علی بابا هستند و بر اساس قوانین آن کار می‌کنند.
  2. علی اکسپرس: علی اکسپرس یکی از نمونه‌های اینترنتی شرکت واردات از چین است که می‌توانید سراغ آن بروید. این مجموعه در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و زیر مجموعه علی بابا است. در علی اکسپرس می‌توانید سراغ محصولاتی مثل لوازم خانگی، محصولات آرایشی بهداشتی و زیورآلات بروید.
  3. تی مال: سایت تی مال یکی از معتبرترین مجموعه‌های خرید محصولات چینی است. این فروشگاه آنلاین نیز تحت نظر گروه علی بابا فعالیت می‌کند و از طریق آن می‌توانید با تولید کنندگان ارتباط بگیرید. با کمک این فروشگاه آنلاین می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی بسیار پایین خریداری نمایید.
  4. 1688: این فروشگاه آنلاین بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر فعال دارد و زبان آن هم چینی است. فروشندگان سایت 1688 کاملا قابل اعتماد هستند و توسط سازمان‌های محلی تایید شده‌اند. به همین دلیل احتمال کلاهبرداری در این فروشگاه بسیار پایین است.

بهترین شرکت های وارد کننده از چین

یکی از روش‌های مناسب برای واردات کالا از چین با سرمایه کم آن است که سراغ شرکت های وارد کننده از چین بروید. در واقع شما می‌توانید با کمک این شرکت‌ها بسیاری از محصولات بازار چین را به کشور وارد کرده و از آنها برای کسب سود و درآمد خودتان استفاده نمایید. برخی از شرکت‌های ایرانی در زمینه واردات کالا فعالیت دارند و از طریق همکاری با آنها می‌توانید به کسب سرمایه بپردازید. وظیفه این شرکت‌ها آن است که خدمات واردات از چین به شما ارائه نمایند. 

بازرگانی الین در زمینه واردات کالا از چین جزو معدود شرکتهایی هست که هم در تهران و هم در  شهر ایوو (استان گوانجو چین) دفتر کار فعال دارد. با توجه به کسوت و سابقه خوب این شرکت می توانید در این زمینه از مشاوره رایگان کارشناسان این شرکت بهره ببرید.

برای واردات کالا چقدر لازم است با فرهنگ چین آشنا شویم؟

تا زمانی که با راه و رسم واردات از چین آشنا نشوید نمی‌توانید با طرف مقابل همکاری خوبی داشته باشید. هر کشوری آداب و رسوم متفاوتی دارد و این مسائل فرهنگی روی تجارت هم ناخودآگاه تاثیر می‌گذارند. بررسی مسائل فرهنگی در نحوه واردات از چین تاثیر مستقیم می‌گذارند و توصیه می‌کنیم با افراد کارشناس جهت شناخت فرهنگ چین در تجارت هم صحبت شوید. آنها اطلاعات خوبی در اختیار شما می‌گذارند و با کمک همان اطلاعات می‌توانید موفقیت‌های بزرگی در تجارت با چین داشته باشید.

چگونه در واردات کالا از چین موفق شویم؟

تقریبا همه آن چیزی که برای واردات کالا با سرمایه کم نیاز است را خدمتتان بیان کردیم. به این سوال پاسخ دادیم که چه چیزی از چین وارد کنیم و در مورد چگونگی واردات از چین نکات مختلفی را با هم بررسی نمودیم. برای موفقیت در این کار بزرگ باید انگیزه زیادی داشته باشید و از حرف دیگران نهراسید. مسیر موفقیت در تجارت بسیار پیچیده است اما این شما هستید که برنده یا بازنده بودن خودتان را رقم خواهید زد. 

قبل از ورود به تجارت بهتر است تا جایی که می‌توانید مطالعات اقتصادی داشته باشید و بهترین روش‌ها را برای فعالیت در این فضا انتخاب کنید. از مشورت با دیگران واهمه نداشته باشید اما اجازه ندهید باورهای آنها به عنوان رویکرد تجاری در ذهن شما رسوخ کنند. در تجارت روی ایده‌های خودتان سرمایه‌گذاری کنید و با آزمون و خطا به سمت پیروزی بروید.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha