۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
هشدار صندوق بین المللی پول به اروپا درباره امنیت انرژی

هشدار صندوق بین المللی پول به اروپا درباره امنیت انرژی

تحلیلگران صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار دادند که جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه می‌تواند به امنیت انرژی و توسعه اقتصادی در سراسر اروپای غربی و مرکزی آسیب برساند.

به گزارش بازار، تحلیلگران صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار دادند که جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه می‌تواند به امنیت انرژی و توسعه اقتصادی در سراسر اروپای غربی و مرکزی آسیب برساند.

این یافته ها در حالی به دست آمده است که اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را برای واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه در نظر گرفته است.

بر اساس مطالعه‌ای که برای صندوق بین المللی پول انجام شد و روز سه شنبه منتشر شد، علیرغم مجموعه اقدامات اتخاذ شده توسط سیاست گذاران اروپایی برای تقویت امنیت انرژی این منطقه از زمان آغاز این خصومت‌ها و محدودیت‌های تجاری علیه مسکو، هزینه‌های انرژی همچنان بالاست.

منظور از اروپا در سند مربوط به این مطالعه، اتحادیه اروپا، بریتانیا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس است.

شبیه‌سازی‌های انجام‌شده توسط نویسندگان این گزارش نشان می‌دهد که بحران اوکراین و اقدامات ناشی از آن علیه روسیه در میان‌مدت "اثرات مختلفی" بر بخش انرژی خواهد داشت.

این مقاله نشان می‌دهد که کاهش وابستگی انرژی اروپا به مسکو با تنوع بخشیدن به منابع ممکن است این قاره را برای شوک عرضه انرژی در آینده آماده کرده باشد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا واردات سوخت از ایالات متحده و آفریقا را افزایش داده و همچنین در تلاش است تا تولید انرژی خود را توسعه دهد.

با این حال، علیرغم افزایش منابع تامین انرژی و کاهش اندک مصرف، قیمت‌ها بالاتر از آن چیزی است که در سناریوی بدون جنگ وجود داشت.

در این سند آمده است که درگیری‌ها می‌توانند به طور مداوم قیمت انرژی را در اروپا افزایش دهند که با افزایش سهم هزینه انرژی در تولید ناخالص داخلی، امنیت انرژی را تضعیف می‌کند و در نتیجه فعالیت اقتصادی را نسبت به هرگونه اختلال انرژی حساس‌تر می‌کند.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کوهکمری IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      0 0
      اروپانمک نشناس است گازروسیه مفت استفاده می‌کردیم تحریک امریکاجنگ باروسیه آغاز کردندنقشه امریکاهمین بودانژی گران بفروش هم تسلیحات بفروشدکنک به اکراین تصویب کردبلینکن گفته برای خودمان سرمایه گزاری میکنیم برای خودمان