۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد برای شاخص بیمه حیاتی است!
صنعت بیمه در هفته ای که گذشت

حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحد برای شاخص بیمه حیاتی است!

شاخص صنعت بیمه در هفته های گذشته با ریزش بیشتری همراه بود و در حال حاضر تنها امید به صعود آن، حفظ حمایت معتبر ۱۰۰ هزار واحد می باشد.

هادی بهرامی؛ بازار: همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. نظر ما بر این است که شاخص کل، هم وزن و صنایع بورس باید به صورت هفتگی، ماهانه و بخصوص سالانه تحلیل و بررسی شده و در اختیار سرمایه گذاران گذاشته شود که در ادامه به تحلیل و بررسی تحرکات شاخص صنعت بیمه پرداخته ایم.

شاخص گروه بیمه در ابتدای هفته ای که گذشت با افت ۱.۶ درصدی مواجه شد و به محدوده ۱۰۵ هزار و ۲۸۵ واحد رسیده است که قبل از آن هم ۵ درصد ریزش کرده بود. این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۰.۵ درصدی به ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با افت ۱.۳ درصدی به محدوده ۶۸۵ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد شاخص بیمه بیشتر از هم وزن و کل بورس اصلاح داشته است.

شاخص گروه بیمه در یکماه اخیر منفی ۵.۷ درصد، در ۶ ماه اخیر مثبت ۱۱ درصد و در یکسال اخیر منفی ۸.۷ درصد بازدهی داشته است که با توجه به نرخ تورم، شرایط اقتصادی و سطح انتظارات سهامداران وضعیت قابل قبولی ندارد و اگر به همین روند ادامه دهد، سهام شرکت های بیمه ریزش بیشتری را تجربه خواهند کرد؛ البته که بازدهی گروه بیمه از بانک ها بیشتر بوده است.


تحلیل تکنیکال شاخص
شاخص صنعت بیمه طی یکماه اخیر با واکنش منفی به مقاومت ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد ۶.۷ درصد اصلاح کرده است و در حال حاضر حمایت معتبر ۱۰۰ هزار واحد در دسترس میباشد که نباید از دست برود وگرنه با ریزش بیشتری مواجه خواهد شد. بهترین کف شاخص، محدوده ۹۲ هزار واحد میباشد که با توجه به کشش بازار و شرایط اقتصادی انتظار میرود این حمایت حفظ شود تا اهداف ۱۱۶ و ۱۲۷ هزار واحد لمس شود. شاخص با عبور از مقاومت استاتیک ماژور ۱۱۶ هزار واحد میتواند تا اولین هدف که همان سقف تاریخی در محدوده ۱۲۷ هزار واحد است رشد کند.


شاخص صنعت بیمه به دنبال ریزش نیم درصدی بازار بورس اصلاح بیشتری در هفته گذشته داشت که در ادامه به وضعیت بازاری هر کدام از سهم های بیمه ای خواهیم پرداخت؛ البته در نظر داشته باشید که ارقام به میلیارد تومان نوشته شده اند و بازدهی نیز به درصد حساب شده است.

نام سهام بیمه ای

ارزش بازار

ارزش معاملات

بازدهی هفته پیش

دانا

۵,۵۲۰

۰.۹

وآفری

۴,۴۱۴

۰.۹

۰

بساما

۵,۸۸۰

۰.۲

۴

اتکام

۴,۰۰۳

۱.۳

البرز

۱۲,۲۱۳

۰.۸

۰

ما

۳,۱۶۰

۰.۱۸

آسیا

۴,۷۰۴

۰.۷

کد خبر: ۲۸۹٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha