۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
صادرات مرغ به ۳ هزار و ۶۰۰ تن رسید
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی:

صادرات مرغ به ۳ هزار و ۶۰۰ تن رسید

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۳ هزار و ۶۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

به گزارش بازار، علی ابراهیمی، گفت: بنابر آمار در اردیبهشت حدود ۱۵۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که تولید آن از اواسط تیرماه به بازار عرضه می شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که حداقل تولید ماهانه مرغ ۲۶۰ هزارتن است، درحالیکه نیاز کشور ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزارتن است.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت عرضه جوجه ریزی خرداد افزود: بنابر آمار تا ۶ خرداد ۳۲ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، اما از الان نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به جوجه ریزی داشت و از ۱۱ خرداد به بعد می توان برآورد کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه صادرات مرغ تدریجی در حال انجام است، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۳ هزار و ۶۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده که بنابر برنامه قرار است جوجه ریزی بالای ۱۴۰ میلیون قطعه به بازارهای هدف شود.

او ادامه داد: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که ماهانه ۱۲ تا ۱۵ هزارتن مرغ صادر شود که برای تداوم صادرات تولید مرغ سایز باید در دستور کار قرار بگیرد به طوری‌که با کاهش دوره جوجه ریزی و افزایش جوجه ریزی ها به ۴ دوره، تولید مرغ سایز صرفه اقتصادی دارد که منجر به رونق صادرات می شود.

ابراهیمی گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی ها، تولید مرغ بر مصرف غلبه دارد که از این رو صادرات در راستای پایداری تولید باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • مصرف کننده IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      0 1
      با صادرات مرغ باز گران شدن شروع میشود مسولین سعی کنند اول نیاز داخلی که منجر به گرانی مرغ میشود را تامین بعد شروع به صادرات کنند تا بازار متعادل شود