۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
افزایش ۶ درصدی پذیرش اظهارنامه از طریق سامانه مودیان
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

افزایش ۶ درصدی پذیرش اظهارنامه از طریق سامانه مودیان

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از طریق سامانه مودیان، بیش از ۳۹۶ هزار اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ دریافت شده است.

به گزارش بازار، مهدی موحدی بک نظر رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ از طریق سامانه مودیان تولید شد که علی رغم جدید بودن موضوع، بیش از ۳۹۶ هزار اظهارنامه از سوی مودیان اصلاح و عودت شد که به لحاظ تعداد، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

وی میزان مالیات اظهارنامه‌های ابرازی را بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بیش از ۴۰ درصد کل فروش ابرازی مؤدیان در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۱۴۰۲ به صورتحساب الکترونیکی نوع ۱ و ۲ مستند شده که ارزش ریالی آن بیش از ۵.۵ هزار میلیارد تومان است..

موحدی بکنظر افزود: بیش از ۳۳ درصد کل خرید ابرازی مؤدیان در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان ۱۴۰۲ به صورتحساب الکترونیکی نوع ۱ و ۲ مستند شده که ارزش ریالی آن بالغ بر ۲.۷ هزار میلیارد تومان است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۳ درصد اظهارنامه‌های این دوره فاقد صورتحساب خارج از سامانه مودیان هستند.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha