۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
شیشه سکوریت چیست؟ انواع شیشه سکوریت در شیشه تایم

شیشه سکوریت چیست؟ انواع شیشه سکوریت در شیشه تایم

شیشه سکوریت، نوعی شیشه است که به وسیله حرارت و گرمای مناسب، در کوره‌های مخصوص، تولید می‌شود. در این روش، شیشه خام را بعد از آماده‌سازی، در سایز مورد نظر، برش می‌زنند.

هدف از ساخت شیشه سکوریت، بالا بردن مقاومت و دوام شیشه‌های معمولی، و تبدیل آن‌ها به شیشه‌هایی با کیفیت و مقاوم در برابر دما و ضربه است. در فرآیند ساخت شیشه‌های سکوریت، مواد اولیه در دمای ۶۰۰ درجه حرارت داده شده و سپس به مدت چند دقیقه، ناگهان سرد می‌شوند. شیشه تایم، تولیدکننده انواع شیشه‌های سکوریت و ارائه‌دهنده خدمات مربوط به عایق‌سازی و اجرای این محصول در اقصی نقاط کشور است.

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت یک نوع شیشه ایمن است، که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شیشه، به وسیله تغییر دما، به استحکام بالایی می‌رسد و در صورت شکستن، به قطعات کوچک و بدون لبه‌های تیز تبدیل می‌شود. در ادامه، به طور خلاصه، مطالبی درباره شیشه سکوریت و ویژگی‌های آن بیان می‌کنیم.

شیشه سکوریت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده است، که بین آنها لایه‌هایی از مواد پلاستیکی مانند پلی‌وینیل بوتیرال (PVB)، یا اتیلن وینیل استات (EVA) قرار می‌گیرد. لایه‌های پلاستیکی، باعث چسبندگی شیشه‌ها به یکدیگر می‌شوند و در صورت شکستن شیشه، قطعات تیز و برنده ایجاد نمی‌شود.

از ویژگی های مهم این محصول، می توانیم به مقاومت بالای آن در برابر ضربه اشاره کرد؛ به دلیل تفاوت دمای ایجاد شده در هنگام تولید، مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند و در مقابل ضربات سنگین و فشارهای خارجی مقاومت می‌کنند. در صورت شکستن نیز قطعات تیز و خطرناکی ایجاد نمی‌شود؛ این ویژگی باعث می‌شود، خطرات کمتری افراد حاضر در محیط را تهدید کند.

شیشه سکوریت مقاومت بالایی در برابر تنش حرارتی دارد؛ این ویژگی آن را به گزینه‌ای مناسب برای پیشگیری از افزایش خسارت در حوادثی مانند آتش سوزی بدل می‌کند. خاصیت عایق حرارتی و صوتی شیشه سکوریت کاهش هدر رفت انرژی و جلوگیری از انتقال آلودگی صوتی را در پی دارد.

شیشه سکوریت چیست؟ انواع شیشه سکوریت در شیشه تایم

انواع شیشه سکوریت

انواع مختلفی از شیشه سکوریت وجود دارد که با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود معروف هستند. بعضی از انواع این محصولات عبارتند از:

  • شیشه سکوریت دو لایه

این نوع سکوریت، از دو لایه شیشه با یک لایه PVB در بین آنها تشکیل شده است و در کاربردهای معمولی مانند ساخت پنجره‌ها و درب‌ها استفاده می‌شود.

  • شیشه سکوریت سه لایه

در این نوع، از سه لایه شیشه و دو لایه PVB در بین آنها استفاده شده است که ایمن‌تر و مقاوم‌تر در برابر ضربه‌ها و تنش‌های حرارتی است.

  • شیشه سکوریت چندلایه

در این مدل، از چندین لایه شیشه، با لایه‌های PVB یا EVA استفاده شده است. این محصول دارای مقاومت بالاتر در برابر ضربه‌ است و در کارهایی که نیاز به ایمنی بیشتری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • شیشه سکوریت لمینت

در نوع لمینت، دو یا چند لایه شیشه با لایه‌های PVB یا EVA بکار رفته است.

  • شیشه سکوریت حرارتی

شیشه‌های سکوریت حرارتی، با استفاده از مواد خاصی که در صنایع شیشه‌سازی استفاده می‌شود، تقویت می شوند. این مدل از محصولات، مقاومت بالا در برابر تغییرات حرارتی و شوک حرارتی دارند.

  • شیشه سکوریت صوتی

این نوع شیشه سکوریت، به منظور کاهش نفوذ صدا، و عایق‌بندی صوتی، در ساختمان‌ها و مکان‌هایی که با مشکلات صدا روبرو هستند، مانند برج‌های بلند، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌ها، استفاده می‌شوند. این محصول، با لایه‌های پلاستیکی خاصی که خواص عایق صوتی دارند، تقویت می‌شود و قابلیت جذب و کاهش فرکانس‌های صوتی را دارد.

شیشه سکوریت چیست؟ انواع شیشه سکوریت در شیشه تایم

در چه مکان‌هایی از شیشه سکوریت استفاده می‌شود؟

برخی از مکان‌ها و صنایعی که از شیشه سکوریت استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • صنایع ساختمانی

از این محصولات در ساختمان‌ها، به عنوان نمای ساختمان، پنجره‌ها، درب‌ها، دیوار جداکننده، سقف‌های شیشه‌ای و بالکن‌ها استفاده می‌شود. شیشه سکوریت به دلیل، خاصیت ایمنی و مقاومت در برابر ضربه‌ها و تنش‌های حرارتی، سهولت اجرا، ایمنی در زمان حادثه و در نهایت اینکه شیشه سکوریت قیمت مناسبی دارد مورد توجه بسیاری از فعالین حوزه ساخت و ساز و معماران قرار گرفته‌ است.

  • خودروسازی

در صنعت خودروسازی نیز، از این محصولات استفاده می‌شود. این شیشه‌ها به دلیل قابلیت جذب ضربه و جلوگیری از خرد شدن، ایمنی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

  • صنعت هوا و فضا

در صنعت هوا و فضا، شیشه سکوریت به عنوان قطعات شیشه‌ای در هواپیماها، ماهواره‌ها و سایر وسایل فضایی استفاده می‌شود؛ پس این شیشه‌ها باید مقاومت بالا در برابر فشار، شوک‌های حاصل از حرکت‌های سریع، و همچنین دماهای متفاوت در فضا را داشته باشند. لازم به ذکر است که شیشه تایم پخش شیشه مورد نیاز بسیاری از صنایع و سازمان های دولتی و خصوصی را برعهده دارد.

  • مکان های امنیتی

شیشه سکوریت، به‌دلیل قابلیت حفاظتی مناسبی که ایجاد می‌کند، در برخی مکان‌های خاص مانند بانک‌ها، جواهرفروشی‌ها و صرافی‌ها بسیار پر استفاده است .

  • مکان‌های عمومی

این شیشه‌ها، به واسطه امنیت بالایی که برای مراجعین و کاربران فراهم می‌کنند ، در مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و تجاری، استادیوم‌ها و سینماها بسیار محبوب و کاربردی است.

به طور کلی، رعایت نکات ایمنی و به کاربردن محصولات استاندارد، برای صاحبان کسب و کارهای حساس ضروری است. شیشه سکوریت نیز به دلیل قابلیت‌های خاصی که دارد، می‌تواند امنیت قابل قبولی را فراهم‌کند. جهت خرید انواع این محصولات، می توانید به سایت شیشه تایم مراجعه کنید و قیمت شیشه سکوریت مغازه، محل کار یا سکونتتان را استعلام بگیرید و بهترین مدل را با نازلترین قیمت انتخاب، و خریداری کنید.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha