۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
معرفی بهترین غذاهای هندی با برنج به مسافران تور مثلث طلایی هند

معرفی بهترین غذاهای هندی با برنج به مسافران تور مثلث طلایی هند

هند سرزمینی کهن و پر رمز و راز، با فرهنگی غنی و تاریخی بی‌نظیر، در کنار جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز، بهشت خوش‌طعم‌ترین غذاهاست.

به گزارش بازار، هند سرزمینی کهن و پر رمز و راز، با فرهنگی غنی و تاریخی بی‌نظیر، در کنار جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز، بهشت خوش‌طعم‌ترین غذاهاست. هرچند که اکثر این غذاها به شدت تند هستند و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را امتحان کرد. اما چشیدن طعم برخی از آن‌ها هم چندان خالی از لطف نیست. به خصوص اگر قصد خوردن غذاهای هندی با برنج را داشته باشید. این دست غذاها جایگاه ویژه‌ای در هند دارند و با عطر و طعم بی‌نظیرشان، هر ذائقه‌ای را مجذوب خود می‌کنند. اما اگر قصد خوردن این غذاها را داشته باشید باید چه کاری انجام دهید؟ از آنجایی که بیشتر مسافران تور هند به شهرهای مثلث طلایی می‌روند، شما باید به دنبال یافتن بهترین غذاها در سه شهر دهلی، آگرا و جیپور باشید.

۱. پلو مرغ کبابی: رقص طعم‌ها در دهان شما!

پلو مرغ کبابی، ترکیبی بی‌نظیر از برنج زعفرانی، مرغ کبابی ترد و سس مخصوص، طعمی دلچسب و به یادماندنی را برای شما خلق می‌کند. این غذای محبوب در هر کجای هند که باشید، به راحتی پیدا می‌شود. اما طعم اصیل آن را می‌توانید در شهر دهلی، پایتخت هند، تجربه کنید.

۳ رستوران خوب دهلی برای صرف پلو مرغ کبابی

  1. Moti Mahal Delux:رستورانی با سابقه طولانی که به خاطر پلو مرغ کبابی لذیذ و سس مخصوصش مشهور است.

  2. Bukhara:رستورانی لوکس با فضایی مجلل که پلو مرغ کبابی را به سبک سنتی و اصیل به شما ارائه می‌دهد.

  3. Indian Accent:رستورانی مدرن که پلو مرغ کبابی را با رویکردی خلاقانه و طعم‌های جدید به شما ارائه می‌دهد.

۲. پالاو میگو؛ پیش به سوی اعماق خلیج فارس!

پالاو میگو، با برنج زعفرانی، میگوهای تازه و ادویه‌های مخصوص، طعمی از اعماق خلیج فارس را به شما هدیه می‌دهد. این غذای دریایی لذیذ، در شهر جیپور، پایتخت ایالت راجستان، به بهترین شکل طبخ می‌شود.

رستوران‌های پیشنهادی در جیپور:

  1. Laxmi Mishthan Bhandar:رستورانی سنتی با فضایی گرم و صمیمی که پالاو میگوی بی‌نظیری را به شما ارائه می‌دهد.

  2. Suvarna Mahal:رستورانی لوکس با چشم‌اندازی زیبا که پالاو میگو را به سبک مدرن و با ظرافتی خاص به شما ارائه می‌دهد.

  3. ۱۸۸۹:رستورانی مدرن با فضایی شیک که پالاو میگو را با طعم‌های جدید و خلاقانه به شما ارائه می‌دهد.

۳. پلو سبزیجات؛ سمفونی رنگ‌ها و طعم‌ها!

پلو سبزیجات، غذای رنگارنگ و خوش‌طعمی است که با برنج، انواع سبزیجات تازه و ادویه‌های مخصوص طبخ می‌شود. این خوراکی خوشمزه سالم و کم‌چرب، گزینه‌ای ایده‌آل برای گیاهخواران و افرادی است که به دنبال یک وعده غذایی سبک و مغذی هستند. پلو سبزیجات را می‌توانید در سراسر هند پیدا کنید، اما تنوع و طعم بی‌نظیر آن را در شهر جیپور، پایتخت ایالت راجستان، می‌توانید تجربه کنید.

نکته: برای صرف پلو سبزیجات می‌توانید این مورد از غذاهای هندی با برنج را در رستوران‌هایی که برای مورد قبلی ذکر کردیم، صرف کنید.

پلو سبزیجات؛ سمفونی رنگ‌ها و طعم‌ها!

  1. بریانی مرغ یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای هندی با برنج

بریانی مرغ، یک غذای معطر و خوش‌طعم هندی است که از مرغ، برنج باسمتی، زعفران، ادویه‌های مخصوص و ماست یا خامه تهیه می‌شود. این غذا با پخت لایه‌ای مرغ و برنج در فر یا روی اجاق گاز طبخ می‌شود و طعمی غنی، لذیذ و بافتی منحصربه‌فرد دارد. بریانی مرغ را می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل یا همراه با سالاد و ترشی میل کرد.

این غذا را کجا امتحان کنیم؟

برای صرف این مورد از غذاهای هندی با برنج می‌توانید به رستوران‌های زیر بروید.

  1. Royal Spice: این رستوران مدرن، بریانی مرغ را با رویکردی خلاقانه ارائه می‌دهد و از مواد اولیه محلی و تازه استفاده می‌کند. این رستوران در شهر جیپور قرار دارد.

  2. Pinch of Spice: این رستوران که به خاطر غذاهای هندی نوآورانه‌اش شناخته شده است، بریانی مرغ را با طعم‌های غیرمنتظره و ترکیبات منحصر به فرد ارائه می‌دهد. این رستوران در آگرا قرار دارد.

  3. Karim's: این رستوران مشهور، بریانی مرغ را به سبک Mughlai با مرغ آبدار و سس غلیظ و معطر ارائه می‌دهد که در شهر دهلی واقع شده است.

با این نکات، از طعم غذاهای هندی با برنج بیشتر لذت ببرید!

  • از طعم تند غذاها نترسید: ادویه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر غذاهای هندی با برنج هستند و طعم تند آنها به جذابیت این غذاها می‌افزاید. اگر به غذاهای تند عادت ندارید، می‌توانید از رستوران بخواهید که غذایتان را با ادویه کمتری تهیه برای شما سرو کند.

  • سعی کنید با دست غذا بخورید: در هند، بسیاری از مردم با دست غذا می‌خورند. این کار نه تنها لذت غذا خوردن را بیشتر می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ و آداب و رسوم هندی‌ها بیشتر آشنا شوید. البته این موضوع برای ما ایرانی‌ها کمی سخت است.

  • از نان و چاشنی‌ها استفاده کنید: نان و چاشنی‌ها بخش مهمی از غذاهای هندی هستند. نان را می‌توانید برای برداشتن غذا استفاده کنید و از چاشنی‌ها برای اضافه کردن طعم و مزه به غذایتان استفاده کنید. ضمن اینکه خوردن نان همراه با غذاهای هندی با برنج کمی از طعم تند این دسته خوراکی‌ها را می‌کاهد.

  • از خوردن دسر غافل نشوید: غذاهای هندی دسرهای خوشمزه‌ای نیز دارند. به طور مثال می‌توان به جلهبی، رس ملائی و گلاب جامون اشاره کرد.

طعم غذاهای هندی با برنج

برای رزرو تور مثلث طلایی و صرف این غذاها چه کار کنیم؟

در صورت رزرو تور مثلث طلایی هند از سایت لحظه آخر سفر شما به صورت گروهی به شهرهای دهلی، آگرا و جیپور برگزار می‌شود. در طول سفرتان می‌توانید از تورلیدر خود بخواهید که شما را به سمت این رستوران‌ها ببرد تا یکی از غذاهای برنجی هند را بچشید.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha