۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
تهدید بزرگ برای صنعت ساخت و ساز| عدالت مالیاتی برای سازندگان رعایت نمی‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تهدید بزرگ برای صنعت ساخت و ساز| عدالت مالیاتی برای سازندگان رعایت نمی‌شود

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با بیان اینکه سازندگان در معرض یک تهدید بزرگ قرار دارند، گفت: بی عدالتی مالیاتی و افزایش تورم سبب شذه منابع و ثروت سازندگان سال به سال تحلیل رود.

سید محمد مرتضوی در حاشیه سمینار جایگاه مالی در صنعت ساختمان و تاثیر آن در بیمه و مالیات در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: در سال های اخیر در حوزه قوانین و سیاست های تامین اجتماعی تغییر چندانی نداشتیم اما در مباحث رسیدگی مالیاتی تغییرات محسوسی را نسبت به گذشته شاهد هستیم و در واقع در این مورد روش های سنتی دیگر جوابگو نیست.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان افزود: عدالت مالیاتی برای سازندگان رعایت نمی‌شود و ماده ۷۷ قانون مالیات های مستقیم با شرایط کاری، فنی و با استاندارهای تامین مالی سازندگان در تناقض است.

وی تاکید کرد: ظرفیت های این آیین نامه قانونی به کار سازندگان نمی آید و به این ظرفیت ها نخواهیم رسید.

سازندگان برای اصلاح قانون تلاش کنند

به همه تاکید می کنیم در مسیر قانون حرکت کنند اما بایستی با کمک هم به سمت اصلاح قانون پیش برویم.

وی از سازندگان خواست هزینه ها و درآمدها خود را هر ساله شفاف اعلام تا ممیزها رسیدگی کنند.

رییس انجمن انبوه سازان گلستان اضافه کرد: تفاوت بین هزینه و درآمد سود سازندگان در یک سال کاری به حساب می آید که این موضوع در تناقض با فعالیت های ساختمان سازی است زیرا ساختمان سازی در بازه کوتاه مدت عملی نیست و از دو تا چندین سال به طول می انجامد اما این در حالی است که گزارش کار یکساله به عنوان اظهار نامه به مراجع مالیاتی اعلام می شود.

وی ادامه داد: اگر سازندگان در ابتدا واحدهای ساختمانی را پیش فروش کنند در معرض تهدید بزرگی قرار می گیرند زیرا در سال مالی بخش کوچکی از هزینه ها شکل می گیرد اما امکان اینکه سازنده بخش قابل توجهی از منابع مالی واحد فروخته شده را دریافت کند، وجود دارد که ممیزهای مالیاتی آن را به منزله سود برای مجموعه در نظر می گیرند و به تبع آن دریافتی مالیاتی هم افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان یک صنف در معرض یک تهدید بزرگ قرار داریم، گفت: ثروت و منابعی که سازندگان کسب می کنند سال به سال تحلیل می رود و در واقع این دولت است که از تورم سود می برد و سودی عاید سازنده نمی شود.

مرتضوی گفت: سازندگان باید سمت و سو را به سمت ثابت نگه داشتن ضرایب ببرند تا درصدی از فروش آنها به عنوان مالیات در نظر گرفته شود و باید به یک تعریف برای آن رسید که به نظر می رسد روش عادلانه ای باشد.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha