۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
ترخیص تمام مدلهای آیفون ممنوع شد

ترخیص تمام مدلهای آیفون ممنوع شد

گمرک ایران به تازگی در بخشنامه ای از ممنوعیت ورود برند تجاری اپل خبر داده است، پیگیریها نشان می‌دهد حتی مدلهای ۱۳ و پایین ترِ موبایل آیفون که پیش تر مجاز به ورود بودند، ممنوع شده است.

به گزارش بازار، صدری خواه مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران، طی بخشنامه ای به گمرکات اجرایی در تاریخ 8 خرداد ماه درخصوص واردات تلفن همراه اعلام کرده، واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل ممنوع اعلام شده و در صورت لغو ممنوعیت ورود توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان 96 درصد تعیین شده است.

لازم به ذکر است، از حدود دوسال قبل طبق مصوبات ابلاغی مدل های 14 و بالاتر از گوشی تلفن همراه در کشور رجیستری نمیشد،‌ اما بعد از مصوبه جدید هییت دولت در خصوص اصلاح سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی، ابهاماتی در خصوص لغو مجوز واردات برند اپل به صورت کلی مطرح شد.

حالا طبق بخشنامه گمرک ایران، مشخص شده واردات آیفون به صورت کامل ممنوع شده و مدلهای ایفون 13 و پایین تر که تا روزهای قبل نیز از گمرکات ترخیص میشد به صورت کامل ممنوع شده است.

پیگیری از دفتر واردات گمرک ایران نشان میدهد، بخشنامه هشتم خرداد ماه در خصوص واردات تلفن همراه، بدون ابهام بوده و با توجه به اینکه مدلهای 13 و پایین تر از خط تولید خارج شده و تنها مدلهای رفرش از این گوشی وارد کشور میشد، طبق هماهنگی و استعلام از وزارت صمت واردات برند تجاری اپل به استناد مصوبه هییت دولت به صورت کامل ممنوع اعلام شده است.

سال گذشته نزدیک به 900 میلیون دلار گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار وارد کشور شده که قسمت عمده ان مربوط به مدلهای مختلف آیفون بوده است.

ترخیص تمام مدلهای آیفون ممنوع شد

کد خبر: ۲۸۹٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha