۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
ورود جدی شهرداری تهران به حوزه تولید مسکن
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد

ورود جدی شهرداری تهران به حوزه تولید مسکن

هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه‌ شهرداری تهران به طور جدی وارد حوزه تولید مسکن شده است گفت: رکورد صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تهران شکسته شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: چهارشنبه ٩ خرداد در حالی آیین کلنگ زنی ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در تهران برگزار شد که شهرداری تهران در دوسال گذشته توانسته رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده تهران را جابجا کند.

سید مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره می‌گوید : در راستای اجرای شعار سال ١۴٠٣ با عنوان جهش تولید (مسکن) با مشارکت مردم، جهت اجرای برنامه‌ها و اولویت‌های ملی حوزه مسکن و همچنین با توجه به گرایش روزافزون به حاشیه‌نشینی به دلیل افزایش سهم مسکن در سبد هزینه خانوار تا ۷۰ درصد و در پاسخ به نیاز شهر تهران به تولید سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی اقدام شد.

او ادامه داد: با عنایت به امکان تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار در سطح شهر، شهرداری تهران در سال ١۴٠٠ اقدام به راه اندازی قرارگاه جهادی تأمین مسکن با هدف شناسایی ظرفیت های تولید مسکن و بکارگیری ابزارهای لازم برای تسهیل و تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها کرده است.

تولید مسکن در پایتخت ضروری است اما باید به این نکته تاکید کرد که باید تولید مسکن در تهران به یک جریان پایدار تبدیل شود

هدایت در پاسخ به این پرسش آیا عرضه مسکن و تولید مسکن در تهران یک مسیر مشخص و مناسب را طی می کند؟ می گوید: تولید مسکن در پایتخت ضروری است اما باید به این نکته تاکید کرد که باید تولید مسکن در تهران به یک جریان پایدار تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: رونق ساخت و ساز و بهبود شرایط تولید مسکن در بافت های فرسوده و ناپایدار طی دو سال اخیر به واسطه اصلاح بند ۱۵ ضوابط طرح تفصیلی و تسری آن به بافت ناپایدار، تدوین ۶۴ طرح موضعی و اصلاحات طرح تفصیلی و رفع موانع توسعه در ۹ هزار هکتار از اراضی در سطح شهر، برنامه ریزی توسعه مسکن در قالب محلات الگو برای توسعه همزمان مسکن و خدمات پشتیبان سکونت در محلات نفرآباد منطقه ۲۰، اسلام آباد منطقه ۲، هشت بهشت اکباتان منطقه ۱۹، تهرانسر منطقه ۲۱، کمیل و موقوفه کَنی منطقه ۲۲ انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای شعار سال ١۴٠٣ با عنوان جهش تولید (مسکن) با مشارکت مردم، جهت اجرای برنامه‌ها و اولویت‌های ملی حوزه مسکن و همچنین با توجه به گرایش روزافزون به حاشیه‌نشینی به دلیل افزایش سهم مسکن در سبد هزینه خانوار تا ۷۰ درصد و در پاسخ به نیاز شهر تهران به تولید سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی و با عنایت به امکان تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار در سطح شهر، شهرداری تهران اقدام به راه اندازی قرارگاه جهادی تأمین مسکن با هدف شناسایی ظرفیت های تولید مسکن و بکارگیری ابزارهای لازم برای تسهیل و تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha