۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
سایه سنگین بازار ساز، دو روز در تهران و پس از آن در سلیمانیه
مداخله قوی تر در دو بازار ارز تهران و سلیمانیه از فردا؛

سایه سنگین بازار ساز، دو روز در تهران و پس از آن در سلیمانیه

قراراست کمیته ویژه ارزی با اختیارات تام، طی روزهای آینده در این بازارها ورود کند و هدف گذاری برای نرخ دلار نیز حدود ۵۵ تا ۵۶ تومان است.

به گزارش بازار، یک منبع موثق به عصر اقتصاد گفت: بانک مرکزی قصد دارد برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از شیطنت جدید برخی دلالان فردا چهارشنبه و پنج شنبه در تهران مبادرت به مداخله کند و همچنین برای دو روز تعطیلی نیز با هماهنگی های صورت گرفته با تزریق ارز در بازار سلیمانیه نیز اشباع خواهد شد.

بنابر شنیده های عصراقتصاد؛ قراراست کمیته ویژه ارزی با اختیارات تام، طی روزهای آینده در این بازارها ورود کند و هدف گذاری برای نرخ دلار نیز حدود ۵۵ تا ۵۶ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به این که معمولا دلالان در روزهای آخر هفته و در فضای مجازی فعال می شوند، گفت: کمیته ویژه ارزی این هفته نیز با تزریق چند میلیون دلار ورود خواهد کرد.

در روزهای اخیر تلاش شده تا آرامش بازار ارز به بهانه های مختلف را برهم بزنند اما با توجه به کاهش تقاضای چشمگیر ارزفیزیکی و سایر بخش های واقعی اقتصاد؛ مانور بازارساز در این ایام بیشتر، پر قدرت تر و سریع تر شده است.

گفتنی است پیش از این عصر اقتصاد در قالب شنیده ها خبر از دخالت های سنگین در بازار دلار سلیمانیه و درهم داده بود و پیش بینی کرده بود که روند قیمتی دلار کاهشی خواهد شد که از کانال ۶۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رود و تا کانال ۵۷ هزار تومان نیز کاهش یافت.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha