۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
تامین پایدارتر برق مناطق شمالی پایتخت با بهره‌برداری از ابر ترانسفورماتور ایرانی
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خبر داد

تامین پایدارتر برق مناطق شمالی پایتخت با بهره‌برداری از ابر ترانسفورماتور ایرانی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: نخستین اَبَرترانسفورماتور عظیم ۵۰۰ مگاولت آمپری سه‌فاز یکپارچه کشور پس از سفر ۲ هفته‌ای، وارد پُست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت سعادت‌آباد تهران شده است.

به گزارش بازار، فرهاد شبیهی با بیان اینکه این نخستین و بزرگ‌ترین ترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپری در کشور است، افزود: در حال حاضر این ترانسفورماتور با تلاش پیوسته همه ارکان پروژه و همکاری خوب شرکت تولیدکننده، وارد پست انتقال سعادت‌آباد شده است.

وی ادامه‌داد: این ترانسفورماتور پس از طی مراحل نصب، تست و راه‌اندازی، موجب بهبود ولتاژ در لایه ۲۳۰ کیلوولت و پایداری تامین بار روزهای اوج مصرف برق تابستان برای مشترکان شمال و شمال شرق تهران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: این ترانسفورماتور نه‌فقط در تهران، بلکه در کل کشور نیز نخستین ترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپری یکپارچه است.

شبیهی گفت: پیش‌ از این، در کشور ترانسفورماتورهای تک‌فاز ۵۰۰ مگاولت آمپری ساخته شده، اما این نخستین‌بار است که یک ترانسفورماتور یکپارچه ۵۰۰ مگاولت آمپری سه‌فاز در ایران ساخته شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: توسعه این دانش و تخصص در کشور با حمایت شرکت برق منطقه‌ای تهران، به‌عنوان نقطه عطفی در توسعه تجهیزات صنعت برق به شمار می‌آید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد تجهیزات مورد استفاده در این پروژه شامل خود ترانسفورماتور، ساخت داخل و با اتکا به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و پیمانکاران داخلی است، خاطرنشان‌کرد: شرکت برق منطقه‌ای تهران در تلاش است زمینه پایداری برق را در تهران به‌ویژه در تابستان پیش رو فراهم کند و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پیش از اوج بار تابستان به پایان رسیده و برق‌دار شود.

به گفته وی، پیشرفت‌های حاصل شده در اجرای این طرح به‌ویژه در زمینه تجهیزات این ترانسفورماتور، با استفاده از تجربیات و ابتکارات جوانان داخل کشور حاصل شده است و سفارش این ترانسفورماتور توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران نقطه عطفی برای ورود کشور به عرصه تولید ابر ترانسفورماتورهای قدرت به‌حساب می‌آید.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha