۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
مقایسه خرید بین سرویس نقره و طلا به همراه مزایا و معایب آنها

مقایسه خرید بین سرویس نقره و طلا به همراه مزایا و معایب آنها

جایگزین کردن سرویس نقره به جای سرویس طلا امروزه با بالارفتن هزینه و قیمت آن به امری غیر قابل اجتناب تبدیل شده است.

به گزارش بازار، جایگزین کردن سرویس نقره به جای سرویس طلا امروزه با بالارفتن هزینه و قیمت آن به امری غیر قابل اجتناب تبدیل شده است اما در این میان سوالاتی در ارتباط با مقایسه خرید بین سرویس نقره و طلا پیش می آید که پاسخ به آنها می تواند شما را در انتخاب بین این دو از تردید در آورد. در این بخش به مقایسه سرویس نقره زنانه و طلا می پردازیم و در ادامه ویژگی ها و مزایا و معایب هر کدام را از حیث هزینه ها، کیفیت و ماندگاری، فروش و ... بررسی خواهیم کرد.

سرویس و ست طلا و نقره چیست؟

قبل از بحث در مورد مقایسه بین این دو باید بیان کنیم که سرویس طلا و نقره معمولا شامل سینه ریز، دستبند، گوشواره و انگشتر می باشد و با نیم ست تفاوت دارد و نیم ست معمولا ترکیبی از ست دستبند و انگشتر، گردنبند و گوشواره، ست دستبند و گردنبند و .. است که معمولا به دو صورت دو تکه هستند که شما عزیزان می توانید نمونه های نقره آنها را در بخش نیم ست نقره مشاهده کنید.

سرویس طلا و یا نقره بخریم؟ مقایسه بین سرویس طلا و نقره

در این بخش سعی داریم با ارائه اطلاعات جامع و دقیقی از ویژگی های سرویس نقره و طلا ارائه دهیم تا شما عزیزان بتوانید با بررسی همه جوانب اقدام به خرید سرویس زیورآلات مد نظر خود کنید. در این بخش این سرویس ها از نظر قیمت و ارزش، کیفیت و ماندگاری، دوام و استحکام، کیفیت نگین ها و و قابلیت فروش مجدد بررسی می شوند از همین رو توصیه می شود ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقایسه قیمت و هزینه ست نقره و طلا

همانطور که اطلاع دارید قیمت نقره همانند طلا به صورت جهانی تعیین می شود و تابع عوامل سیاسی و اقتصادی روز دنیا می باشد اما مساله ای که واضح و آشکار است این است که قیمت روز نقره تقریبا بیست درصد قیمت جهانی طلا میباشد از همین رو یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه برای جایگزینی با سرویس طلا می باشد.

مقایسه بین سرویس نقره و طلا از لحاظ قیمت

مقایسه طرح و شکل سرویس نقره و طلا

از لحاظ طرح و شکل سرویس های نقره و طلا تفاوتی باهم ندارند و اغلب از قالب های ریخته سرویس های طلا برای ساخت سرویس نقره استفاده می شود به همین جهت اگر به دنبال خرید سرویس زیورآلاتی هستید که کاملا شبیه طرح های سرویس طلا باشد نقره می تواند یک گزینه عالی باشد.

مقایسه سرویس طلا و نقره از لحاظ شکل و ظاهر

مقایسه ماندگاری بین سرویس نقره و طلا

از لحاظ ماندگاری و تغییر رنگ باید این نکته را خاطر نشان کنیم که هر زیورآلاتی که در معرض هوا و یا مواد اسیدی قرار بگیرد امکان کدر شدن را دارا می باشد که این موضوع در فلز نقره نسبت به طلا بیشتر است که بعد از مدتی نقره را نیازمند آبکاری مجدد می کند که هزینه اندکی دارد.

مقایسه ماندگاری بین سرویس طلا و نقره

مقایسه قابلیت فروش بین سرویس طلا و نقره

اگر بخواهیم سرویس نقره و طلا را از منظر فروش دست دوم بررسی کنیم باید بگوییم که در فروش کارکرده هر دو، مقدار اجرت کار از آنها کم می شود و نقره و طلای خالص با عیار کمتری نسبت به نمونه اولیه خریداری می شود.به طور مثال اگر شما طلای عیار ۷۵۰ خریداری کرده باشید به نرخ طلای خام با عیار ۷۴۰ طلای شما خریداری خواهد شد. و یا اگر سرویس نقره با عیار ۹۲۵ خریداری کرده باشید علاوه بر کم کردن مقدار اجرت کار قیمت هر گرم نقره خام با عیار ۸۵۰ از شما خرید خواهد شد.

قابلیت فروش مجدد سرویس طلا و نقره

نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که مقدار اجرت سرویس نقره معمولا ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت کل سرویس را شامل می شود و در طلا معمولا بین ۷ تا ۳۰ درصد به عنوان اجرت کار در نظر گرفته می شود.

مقایسه بین کیفیت نگین و سنگ های سرویس نقره و طلا

نگین های مختلفی بر روی سرویس نقره و طلا استفاده می شوند که معمول ترین آنها نگین های زیرکونیا هستند که در هر دو استفاده می شود، در صورت استفاده از سنگ های قیمتی نظیر الماس و سنگ یاقوت، سنگ عقیق و ... ارزش آنها به صورت جداگانه محاسبه می شود پس می توان گفت که از لحاظ کیفیت نگین سرویس نقره با طلا تفاوتی ندارد اما نکته ای که مهم است این است که در خرید سرویس نقره وزن نگین ها به صورت جداگانه محاسبه نمی شود و هم قیمت نقره قیمت گذاری می شود اما در خرید سرویس طلا قیمت سرویس طلا بدون نگین محاسبه می شود.

مقایسه کیفیت نگین های سرویس طلا و نقره

مقایسه دوام بین سرویس نقره و طلا

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه بین این دو باید بدان توجه کرد دوام و استقامت آنها در برابر ضربه و خراش می باشد. همانطور که اطلاع داریم میزان دوام عناصر بر اساس مقیاس موس سنجیده می شود که در این میان طلا و نقره جزو عناصر نرم با سختی بین ۲.۵ تا ۳ هستند که قابلیت ضربه پذیری وخراش توسط اکثر عناصر را دارا می باشند از همین رو از عیار ۷۵۰ در طلا و از عیار ۹۲۵ برای ساخت زیورآلات استفاده می شود که بدین معنی است که از طلا و یا نقره خاص برای ساخت استفاده نمی شود و از آلیاژ این فلزات استفاده می شود تا مقاومت و دوام این فلز ها بالا رود. پس نتیجه می گیریم که از لحاظ دوام و ماندگاری سرویس نقره وطلا تقاوتی باهم ندارند و هر دو در یک ردیف قرار می گیرند.

مقایسه دوام و استحکام بین سرویس نقره و طلا

خلاصه:

انتخاب بین خرید سرویس یا ست طلا بستگی به هزینه و سلایق هر فردی دارد بنابراین در این مقاله هر کدام را از وجوه مختلف بررسی کردیم تا شما دوستان با اطلاعات جامع اقدام به انتخاب و خرید کنید. دوستان عزیز نیز می توانند در ادامه این مطلب نظرات و نکته نظرات خود را با ما در میان بگذارند تا بین انتخاب خرید سرویس نقره و طلا بهترین گزینه  را برگزینیم. حال شما بگویید با توجه به مطالب گفته شده کدام گزینه را و به چه دلیل انتخاب می کنید؟

معایب و مزایای انتخاب بین سرویس طلا و نقره

کد خبر: ۲۸۹٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha