۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
زورمان به شرکت هواپیمایی نمی‌رسد که نام مسافر را به فارسی درج کنند
وزیر فرهنگ:

زورمان به شرکت هواپیمایی نمی‌رسد که نام مسافر را به فارسی درج کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زورمان به شرکت هواپیمایی نمی‌رسد که نام مسافر را به فارسی درج کنند، همه ملزم به رعایت پاسداشت زبان فارسی هستیم.

به گزارش بازار، محمدمهدی اسماعیلی روز سه شبنه - ۸ خرداد - در نشست شورای پاسداشت زبان فارسی که در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: از همکارانم در دبیرخانه شورای پاسداشت و همه مجموعه‌ها و از آقای حداد عادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی) که دردمندانه پای پاسداشت زبان فارسی ایستاده‌اند تشکر می‌کنم. ‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اشلامی به فرمایشات رهبری در جمع شعرا در پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: ایشان هم اشاره کردند که زبان فارسی مظلوم واقع شده است، صیانت از زبان فارسی را در وزارتخانه جزو وظایف اصلی خود می‌دانیم.

استفاده از زبان بیگانه در مکاتبات اداری ممنوع است
وی افزود: ما چنین گنجینه بزرگی مانند زبان فارسی در اختیار داریم، زورمان به شرکت هواپیمایی نمی‌رسد که نام مسافر را به فارسی درج کنند؛ با وزیر راه و شهرسازی (مهرداد بذرپاش) چند بار شخصا صحبت و مکاتبه و همچنین با آقای علی‌آبادی (وزیر صنعت معدن و تجارت) حضوری صحبت کردم. هیچ مقام اداری در جمهوری اسلامی حق ندارد در مکاتبات خود از زبان بیگانه استفاده کند. این قانون است و باید انجام شود. اگر به عنوان رئیس شورای پاسداشت نتوانم این را جلو ببرم مقصر هستم، در دوران مسئولیتم باید این را به سامان برسانیم.

وی گفت: آقای رئیس جمهوری چند بار به من گفتند که به جای تریبون از سخنگاه استفاده می‌کنم و من از همین سخنگاه خواستارم این مساله را به عنوان یک مساله حتمی قرار دهید؛ اهمیت این مساله از صدور مجوزها بیشتر نباشد کمتر نیست.

اسماعیلی گفت: رعایت زبان فارسی در مجتمع‌ها و شهرداری‌ها را دنبال می‌کنیم؛ سیستم فرآیند هشدار ما باید در لحظه باشد تا به گوشی همراه مسئول به هنگام تخلف پیامک شود؛ کار فرهنگی سخت و زمان‌بر است.

وزیر فرهنگ اظهار داشت: همه ملزم به رعایت پاسداشت زبان فارسی هستیم، به پشتوانه علمی و تلاش آقای حداد عادل این مسیر را ادامه خواهیم داد.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha