۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
هزار همتی شدن سرمایه صندوق نوآوری تا ۱۴۰۶| معرفی بیش از هزار فرصت شغلی
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

هزار همتی شدن سرمایه صندوق نوآوری تا ۱۴۰۶| معرفی بیش از هزار فرصت شغلی

ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از هزار همتی شدن سرمایه این صندوق تا سال ۱۴۰۶ خبر داد.

به گزارش بازار، سیاوش ملکی‌فر در دومین رویداد کار و اشتغال که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اعلام کرد: با تصویب هیات دولت سرمایه صندوق به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و مقرر شد تا سال ۱۴۰۶ این میزان سرمایه به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بالغ بر ۱۰هزار شرکت شده است، اظهار کرد: فروش شرکت‌های دانش‌بنیان، هزار هزار میلیارد تومان شده است. این میزان در سال گذشته ۸۷۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

ملکی‌فر با اشاره به وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطر نشان کرد: ۴۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، CT و برق و الکترونیک فعال هستند.

وی با اشاره به ۸۰ دسته خدمت این صندوق به شرکت‌ها با بیان اینکه بیشتر این خدمات در حوزه مالی است، گفت: زمانی که سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی ۳ هزار میلیارد تومان بوده است، با همکاری شبکه بانکی ۶۰ همت سرویس مالی به شرکت‌ها ارائه دادیم.

معاون توسعه صندوق، هدف این نهاد را افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان به ۷ درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

ملکی‌فر با اشاره به نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال، گفت: هدف از این نمایشگاه به هم رسانی کارجویان و کارفرمایان دانش‌بنیان است. سال گذشته نخستین رویداد کار و اشتغال برگزار شد که آن نمایشگاه با حضور ۳۲ شرکت از خانواده فناوری اطلاعات و ارتباطات و مابقی از اعضای نخبگانی استان تهران برگزار شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در اولین دوره نمایشگاه کار و اشتغال که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد، ۶۳۸ شرکت ثبت نام کردند و ۱۱۰۰ درخواست همکاری ارائه شد.

وی با اشاره به دومین نمایشگاه کار و اشتغال، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۵۰۰ کارجو ثبت نام کرده‌اند و با توجه به اینکه این نمایشگاه دو روزه است، پیش بینی می‌کنیم نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از غرفه‌ها بازدید کنند و همچنین هزار فرصت شغلی به اشتراک گذاشته می‌شود.

ملکی‌فر ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه ۵۱ دانشجو و ۴۹ درصد دانش آموختگان دانشگاه‌ها حضور دارند. در این دوره از نمایشگاه، دانشگاه‌هایی چون تهران، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌ها مشارکت دارند.

به گزارش ایسنا، دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد ملی استان تهران ‌از امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد و تا فردا چهارشنبه ۹ خرداد ادامه دارد.

در این رویداد ۴۵ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از هزار فرصت شغلی را معرفی می‌کنند.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha