۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
سومین جشنواره ملی مهارت در هفته بزرگداشت مهارت و کارآفرینی برگزار می‌شود
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سومین جشنواره ملی مهارت در هفته بزرگداشت مهارت و کارآفرینی برگزار می‌شود

عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از آغاز ثبت نام سومین جشنواره ملی مهارت با هدف ترویج و تقویت فرهنگ کار تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد عظیمی شناسایی و تقدیر از خیّرین و واقفین حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اشاعه و گسترش فرهنگ وقف و هبه در جامعه و بهره‌گیری در جهت رشد کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی و ایجاد زمینه‌ها و بسترهای مناسب اجتماعی و فرهنگی جهت تقویت و استمرار حمایت‌های خّیرین و واقفین از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره خواند.

وی تصریح کرد: سومین جشنواره ملی مهارت به تفکیک در چهار بخش شناسایی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت‌آموزی، شناسایی و تکریم خیرین مهارت‌آموزی، انتخاب و معرفی سفیران مهارت و انتخاب و معرفی بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت‌آموزی برگزار می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند شخصاً درخواست خود را (طبق فرم پیوست) برای دبیرخانه استانی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور ارسال کنند.

وی با بیان اینکه کمیته داوری استانی در مرحله نخست اقدام به بررسی و ارزیابی اطلاعات دریافتی و انتخاب و معرفی یک نفر برگزیده استان به دبیرخانه ستاد می‌کند، افزود: کمیته داوری کشور از میان افراد پیشنهادی استان‌ها، ۵ نفر را به‌عنوان برگزیدگان ملی انتخاب و معرفی خواهند کرد و همچنین به برگزیدگان علاوه بر تقدیر نامه، تندیس مهارت اعطا می‌شود.

عظیمی با اشاره به برگزاری این جشنواره در هفته ملی مهارت و خاطرنشان ساخت: حسن شهرت فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مهارتی، فعالیت در رسانه‌ها در جهت ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کسب افتخارات ملی در قالب‌های انتخاب به‌عنوان مربی، هنرآموز، مدرس نمونه کشوری، پژوهشگر نمونه کشوری در حوزه مهارت‌آموزی و مسابقات ملی مهارت، تدوین استانداردهای آموزش یا سنجش مهارت، مشارکت در درآمدزایی این سازمان از طریق اجرای تبصره ۷۵، اختراع ثبت شده و تألیف و ترجمه کتاب، دارا بودن تشویق نامه از مقامات استانی و کشوری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از شاخص‌های ارزیابی فعالان و پیشکسوتان مهارتی است.

وی کمک مالی نقدی داوطلبانه به سازمان، میزان مشارکت در آموزش‌های مهارتی در قالب اهداء زمین جهت تأمین فضاهای آموزشی یا سنجشی، کمک به احداث، توسعه و تکمیل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و سنجش مهارت و تحویل آن به‌صورت بلاعوض، میزان مشارکت در آموزش‌های مهارتی در قالب تأمین مواد مصرفی و ابزارآلات موردنیاز مهارت‌آموزان و مسابقات مهارت آزاد و بین‌المللی مهارت، حمایت مادی از مهارت‌آموزی نیازمندان و آسیب‌دیدگان اجتماعی و مشارکت در ارائه آموزش‌های مهارتی رایگان ویژه گروه‌های نیازمند جامعه (نذر مهارت) را از شاخص‌های ارزیابی خیرین مهارتی برشمرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: تلاش در جهت تبلیغ فرهنگ مهارت‌آموزی از طریق رسانه‌ها، پیشنهاد و تصویب قوانین مرتبط با مهارت‌آموزی، حمایت از مهارت آموختگان یا نخبگان مهارتی، ترویج آموزش‌های مهارتی به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی در قالب تولید محتوا، مشارکت در معرفی مسابقات ملی، آزاد و بین‌المللی مهارت، مشارکت در طرح‌های ترویجی آموزش فنی و حرفه‌ای، کارآفرینان مهارت آموخته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینان افتخارآفرین مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت از ویژگی‌های سفیران مهارتی در انتخاب کمیته داوری است.

عظیمی در پایان گفت: شناسایی و اهداء نشان مهارت بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت‌آموزی، بر اساس شاخص‌های کسب نشان ملی مهارت، گواهی تعهد به مهارت‌آموزی و لوح تقدیر کوشش در مهارت‌آموزی، صورت می‌پذیرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha