۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
واردات؛ عامل کاهش قیمت جو
رئیس اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

واردات؛ عامل کاهش قیمت جو

گرگان - یوسقی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: واردات یکی از عوامل کاهش قیمت جو است به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا تعاون روستایی جو را کیلویی ۱۰ هزار تومان از کشاورز خریداری کند.

امیر یوسفی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال حدود ۸۶ هزار هکتار اراضی گلستان زیر کشت جو قرار دارند که پیش بینی می شود حدود ۱۶۰ هزار تن محصول از مزارع برداشت شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه جو محصول خرید تضمینی دولت نبوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای تامین نهاده دامداران از قبل واردات جو را داشتیم و همچنین بخش بیشتری از جو مصرفی داخل کشور نیز، از بیرون تامین می شود لذا امسال شاهد کاهش قیمت این محصول هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت جو و افزایش هزینه های تولید این محصول در جلسه ای که با معاون وزیر جهاد کشاورزی داشتیم، خواستار تعیین قیمت برای این محصول شدیم تا کشاورز سال آینده نیز برای کشت آن رغبت داشته باشد.

یوسفی گفت: با پیشنهاد بخش خصوصی قرار شد که تعاون روستایی جو تولیدی را کیلویی ۱۰ هزار تومان و با افت سه درصد از کشاورز خریداری کند.

وی با بیان اینکه قیمت ۱۰ هزار تومان نیز برای کشاورز توجیه اقتصادی ندارد، گفت: از طرفی دولت خرید تضمینی ندارد و همچنین واردات جو از کشورهای همسایه با قیمت پایین در حال انجام و انبارها پر است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه امسال به دلیل افزایش بارندگی، شاهد رطوبت جو در زمان برداشت هستیم، گفت: به همین دلیل امیدواریم جو در انبارهای فنی نگهداری شود تا داستان گندم جوانه زده سال گذشته اتفاق نیافتد.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha