۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
جهش صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده با بسته‌ تشویقی ۱۹ بندی کالبدی
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد

جهش صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده با بسته‌ تشویقی ۱۹ بندی کالبدی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: از زمان ابلاغ مصوبه بسته‌ تشویقی ۱۹ بندی کالبدی، صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده رشد معنی‌داری داشته است.

به گزارش بازار، «محمد آیینی» در جلسه‌ای با حضور «مسعود شکیبایی‌فرد» رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمران و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه، مهمترین هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری را محرومیت‌زدایی، ارتقای کیفیت زندگی و حفظ جان ساکنان بافت‌های ناکارآمد برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم گام مهمی در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده برداشته شد و برای نخستین بار بسته‌ تشویقی ۱۹ بندی کالبدی به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی رسید، از زمان ابلاغ این مصوبه با جهش معناداری در صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ماموریت‌ و رسالت اصلی شرکت خدمت رسانی به ساکنان بافت‌های ناکارآمد و اغلب محلات کمتر برخوردار است، عنوان‌کرد: راهبرد اصلی در حوزه بازآفرینی شهری، شتاب‌بخشی به روند نوسازی بناهای ناپایدار در محلات هدف و محرومیت زدایی از چهره این مناطق است و باید سرانه استاندارد مسکن و نیز سرانه خدمات هفتگانه در محلات بازآفرینی شهری به متوسط استاندارد همان شهر برسد.

آیینی افزود: برای نخستین بار استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی متخصص با عنوان حلقه‌های میانی برای حضور در این بافت‌ها و اطلاع‌رسانی و تشویق ساکنان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در دستور کار قرار گرفت و در این راستا هفته گذشته حدود ۶۰۰ نفر از سرحلقه‌های گروه‌های جهادی در همایشی دو روزه آموزش دیدند ونخستین پویش حلقه‌های میانی هفته آخر خرداد برگزار خواهد شد.

در این جلسه شکیبایی‌فرد نیز تصریح‌کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقت‌نامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط برای نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود.

در این جلسه افزایش همکاری‌های دو جانبه به منظور تسهیل فعالیت‌های بازآفرینی شهری در محلات دارای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha