۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
۳۵۰ روستای زنجان در تنش آبی قرار دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۳۵۰ روستای زنجان در تنش آبی قرار دارد

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: ۳۵۰ روستای استان در تنش آبی هستند که رفع مشکل ۱۷۱ روستا در برنامه امسال شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علی محمد نادرخانی افزود: آبرسانی مسؤولیت خطیر و تعطیلی ناپذیر شرکت آبفا است که با تلاش شبانه روزی این مجموعه بدون وقفه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود بارندگی‌های مناسبی که طی روزهای گذشته از فصل بهار داشتیم اما همچنان این میزان نسبت به میانگین بارش‌های سال قبل و بلند مدت با کاهش مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: ۳۵۰ روستای استان در تنش آبی هستند که رفع مشکل ۱۷۱ روستا در برنامه امسال شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

نادرخانی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه و برنامه ریزی لازم برای رعایت الگوی مصرف در بخش‌های مختلف به خصوص بخش کشاورزی، اظهار کرد: هم اکنون از ۲۰ شهر استان زنجان، هشت شهر با مشکل کمبود آب مواجه هستند که برای حل این مسئله برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از تنش و تأمین آب شرب شهر زنجان ۲۵ حلقه چاه عمیق حفر و برنامه‌های بلند مدتی نیز در این بخش به منظور جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی تدوین شده است.

نادرخانی تصریح کرد: با توجه به مصوبات مجلس، قوانین تحول آفرینی برای تأمین منابع مالی و زیرساخت‌ها به ویژه در زمینه آبرسانی تصویب شده است که این امر کمک شایانی به تحقق عنوان سال نیز خواهد کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha