۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
مشاهده بیماری قارچی «لکه سرکوسپورای چغندرقند» در مزارع آزادشهر
مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد؛

مشاهده بیماری قارچی «لکه سرکوسپورای چغندرقند» در مزارع آزادشهر

گرگان- مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان آزاد شهر از مشاهده بیماری قارچی لکه سرکوسپورای چغندرقند در مزارع آزادشهر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، مریم رضایی نوده از مشاهده بیماری قارچی لکه سرکوسپورای چغندرقند در مزارع آزادشهر خبر داد و اظهار کرد: در شرایط گرم، بارانی و مرطوب، لکه‌ها ممکن است به یکدیگر متصل شده و منجر به از بین رفتن تمام سبزینه برگ شود و در گیاه آلوده به این بیماری، عملکرد ریشه و عیار قند کاهش می‌یابد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تا زمان برداشت برخی از مزارع چغندرقند شهرستان، نزدیک به یک ماه باقی مانده است، از تمامی چغندرکاران خواست بازدیدهای مستمری از مزرعه خود داشته باشند و در صورت مشاهده علائم بیماری و افزایش آن، برای مصرف قارچ‌کش مناسب حتماً با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه رطوبت بالا سبب تشدید این بیماری می‌شود، سعی شود مزرعه اوایل تا اواسط روز آبیاری شود که برگ‌ها کاملاً خشک شوند.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن، استفاده‌ی بهینه از کودهای شیمیایی حاوی عناصر N P K B در مدیریت این بیماری بسیار مؤثر است.

رضایی نوده گفت: چغندرکارانی که این بیماری را در مزرعه خود مشاهده می‌کنند، در سال‌های آینده حتماً تناوب زراعی را رعایت کنند.

کد خبر: ۲۸۸٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha