۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
پیش بینی خرید ۱۶۰ هزار تن گندم در مازندران
مدیرکل غله مازندران خبر داد؛

پیش بینی خرید ۱۶۰ هزار تن گندم در مازندران

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازرندان گفت: طی سال جاری پیش بینی می شود ۱۶۰ هزار تن گندم در استان خریداری شود.

عباسعلی وفایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت برای مدیریت و تامین نان در سفره مردم به عنوان کالای اساسی و استراتژیک سبد خانوار، ده ها هزار میلیارد یارانه اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران حدود هفت هزار میلیارد تومان یارانه برای نان پرداخت می شود افزود: این یارانه سنگین پرداختی توسط دولت، ایجاب می کند سیاستگذاری، برنامه ریزی، مدیریت و سازماندهی در بخش نان از اصول و ارکان دستگاه های متولی امر باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه قیمت روز گندم موید آن است که حدود ۳۰ برابر قیمت نان، یارانه به آن تعلق می گیرد تصریح کرد: دولت برای مدیریت یارانه پرداختی در حوزه نان، طی سال های اخیر استقرار سامانه نانینو توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و مدیریت اجرایی بانک سپه را در دستور کار داشته که اجرای این طرح از سال ۱۴۰۱ تاکنون به صورت گام به گام در حال اجرا می باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به رشد ۷۲ درصدی خرید تضمینی گندم در مازندران طی سال های اخیر و پیش بینی خرید ۱۶۰ هزارتن گندم در سال جاری اظهار داشت: ۳۲ مرکز خرید تضمینی برای آغاز عملیات خرید در استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در شهرستان های شرق استان آغاز شده است افزود: اولین مرکز خرید تضمینی گندم ، امروز در شهرستان گلوگاه دایر شد و کشاورزان این شهرستان اولین محموله را به مرکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دادند.

کد خبر: ۲۸۸٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha