۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
در سفر به استانبول از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

در سفر به استانبول از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که با سفر به آن می‌توانید به‌خوبی با فرهنگ و تاریخ ترکیه آشنا شوید.

استانبول یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که با سفر به آن می‌توانید به‌خوبی با فرهنگ و تاریخ ترکیه آشنا شوید و ضمن اقامت در بهترین هتل ‌های این شهر مانند هتل هاجیا سوفیا مانسیون بای هیلتون استانبول از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن لذت ببرید. باتوجه‌به قدمت تاریخی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی در این شهر وجود دارند و به‌دلیل موقعیت اقتصادی و اجتماعی، امکانات رفاهی مختلفی برای توریست‌ها در این شهر فراهم شده است. برای یک برنامه‌ریزی دقیق جهت گردش و تفریح در استانبول با ما همراه باشید تا بهترین مکان‌های دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم.

در سفر به استانبول از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

بهترین مکان‌های دیدنی استانبول کدام‌اند؟

شهر زیبای استانبول، ترکیبی از جاذبه‌های مختلف است و با هر سلیقه‌ای که به آن سفر کنید، قطعا تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم خواهد زد. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی زیادی در این شهر وجود دارند که بدون‌شک از آن‌ها لذت خواهید برد و شما را شگفت‌زده خواهند کرد. از مساجد زیبا با معماری خیره‌کننده گرفته تا آثار به‌جامانده از قلعه‌های تاریخی و طبیعت بکر که در کمتر جایی نمونه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. برخی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی که در سفر به استانبول باید از آن‌ها دیدن کنید را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

برج گالاتا

در تصاویر شهر استانبول یا زمانی‌که با هواپیما بر فراز این شهر هستید، اولین چیزی که خودنمایی می‌کند برج بلند و قدیمی آن است که به‌عنوان یکی از نمادهای این شهر هم شناخته می‌شود. برج گالاتا قدمتی ۷۰۰ساله دارد و با ارتفاع ۷۰ متر، یکی از بلندترین برج‌های این شهر محسوب می‌شود. این سازه در ۹ طبقه بنا شده که نهمین طبقه آن به رستوران مجلل برج اختصاص دارد و در آنجا می‌توانید غذای خود را با نمایی ۳۶۰ درجه از شهر نوش‌جان کنید.

آب‌انبار باسیلیکا

جاذبه‌های گردشگری همیشه روی زمین نیستند و بعضی از آن‌ها مانند آب‌انبار باسیلیکا در زیرِ زمین شما را شگفت‌زده می‌کنند. این آب‌انبار قدیمی، معماری خاص و پیچیده‌ای دارد و به‌جامانده از دوران بیزانس است و شکوه معماری بیزانس به‌خوبی در آن نمایان است. این آب‌انبار با ۱۴۰ متر طول، بزرگ‌ترین آب‌انبار استانبول نیز به‌شمار می‌رود و به‌عنوان یکی از شاهکارهای بشریت از آن یاد می‌شود.

در سفر به استانبول از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

کاخ دلما باغچه

کاخ‌ها همیشه از شکوه و عظمت ویژه‌ای برخوردار هستند و در هر جایی که باشند به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص آن منطقه به‌شمار می‌روند. این موضوع در مورد کاخ دلما باغچه هم صدق می‌کند. این کاخ باشکوه در زمان عثمانی ساخته شده و در معماری آن از سبک نئوباروک پیروی شده است. در کنار معماری بی‌نظیر، باغچه سرسبز این کاخ نیز زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. این کاخ یکی از باارزش‌ترین بناهای استانبول است؛ بنابراین، بازدید از آن برای گردشگران تنها در بعضی بخش‌های خاص مانند حرمسرا، سرسرای تشریفات و آپارتمان‌های اداری، امکان‌پذیر است.

مسجد ایاصوفیه

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول که در تمام تورهای مسافرتی برنامه بازدید از آن وجود دارد و حتی اگر تجربه سفر به استانبول را نداشته باشید، آن را در عکس‌های معرفی این شهر دیده‌اید، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد حدود ۱۵۰۰ سال پیش کلیسا بوده است؛ اما زمانی که محمد دوم عثمانی به این شهر وارد شد، دستور تخریب آن را داد و با تغییراتی در نمای بیرونی، تبدیل به مسجدی باشکوه شد. درحال‌حاضر، این مسجد موزه‌ای تماشایی است که شکوه معماری و قدرت عثمانی را به‌خوبی نشان می‌دهد. با اقامت در هتل ‌هایی مانند هتل هاجیا سوفیا مانسیون بای هیلتون استانبول، به‌راحتی می‌توانید از این مسجد و دیگر جاذبه‌های استانبول دیدن کنید.

قصر توپکاپی

قصر توپکاپی یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول است که در کنار نمای بیرونی باشکوه، چشم‌اندازی زیبا از تنگه بسفر دارد. این کاخ، محل زندگی سلاطین عثمانی بوده و یکی از زیباترین بناهای تاریخی ترکیه محسوب می‌شود. این بنای قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است؛ اما دلیلی که این کاخ را برای مسلمانان ارزشمند کرده فراتر از این‌ است. در موزه این کاخ، اشیای ارزشمند و مقدسی نگهداری می‌شوند که آن‌ها را منسوب به پیامبر اسلام و خاندان او می‌دانند. کلید کعبه، شمشیر حضرت علی، لباس حضرت فاطمه، مهره عقیق پیامبر، قبا و کفش‌های او و ...، ازجمله اشیای ارزشمند موجود در این خاک هستند.

در سفر به استانبول از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

مجموعه‌جزایر پرنس

جاذبه‌های گردشگری تنها بناهای قدیمی و تاریخی نیستند و جاذبه‌های طبیعی زیادی هم در این شهر وجود دارند که در طول اقامت در استانبول می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. مجموعه‌جزایر پرنس یکی از این جاذبه‌ها محسوب می‌شود که شامل ۹ جزیره بزرگ و کوچک بوده و طبیعت بکر و فوق‌العاده زیبای آن‌ها و معماری جالب و فانتزی خانه‌ها و ویلاهای منطقه، آن‌ها را جذاب کرده است. جالب است بدانید که رفت‌وآمد با وسیله‌های نقلیه موتوری در این منطقه ممنوع است؛ زیرا دود وسایل موتوری به طبیعت زیبای منطقه آسیب زده و نمای ساختمان‌ها را از بین می‌برد.

بازار بزرگ استانبول

بازارگردی همیشه برای خرید نیست و گاهی می‌توان به چشم یک جاذبه‌ گردشگری هم به آن‌ها نگاه کرد. به‌خصوص این موضوع درمورد بازار بزرگ استانبول بیشتر صدق می‌کند و جشن رنگ‌ها و عطرها را می‌توان در آن تجربه کرد. در این بازار قدیمی و رنگارنگ، همه‌چیز پیدا می‌شود. از محصولات لوکس برندهای معروف گرفته تا دست‌سازه‌های سنتی زنان و مردان بومی استانبول که خوراکی‌های محلی یا صنایع‌دستی را به‌شکلی هنرمندانه تولید می‌کنند. این بازار بهترین محل برای آشنایی با فرهنگ ترکیه و استانبول از نزدیک است.

در سفر به استانبول از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

با فلای تودی لذت سفر به استانبول را دوچندان کنید

شهر استانبول جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است و هر زمان از سال که به آن سفر کنید، به‌نوعی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر هستید و قصد تهیه بلیط هواپیما یا رزرو اقامتگاه در آن را دارید، می‌توانید از خدمات فلای تودی استفاده کنید. فلای تودی معتبرترین عرضه‌کننده بلیط‌های هواپیما است که امکان رزرو هتل ‌های مطرح استانبول مانند هتل هاجیا سوفیا مانسیون بای هیلتون استانبول هم در آن وجود دارد. کافی است به سایت فلای تودی مراجعه کنید و رزرو بلیط و هتل را در بخش‌های مربوطه انجام دهید.

کد خبر: ۲۸۸٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha