۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
ابراهیم تاتلیس بار دیگر با مردم ایران همدردی کرد

ابراهیم تاتلیس بار دیگر با مردم ایران همدردی کرد

ابراهیم تاتلیسس، بار دیگر با مردم ایران همدردی کرد + بیوگرافی ابراهیم تاتلیسس

به گزارش بازار، ابراهیم تاتلیسس، خواننده و آهنگ ساز نام آشنا و محبوب ترکیه، بار دیگر با انتشار پیامی در اینستاگرام، با مردم ایران ابراز همدردی کرد.

تاتلیسس که پیش از این در پی شهادت رئیس جمهور محمدعلی رجایی و هیات همراهش در سال ۱۳۶۰، با مردم ایران همدردی کرده بود، این بار در پی حادثه تلخ و ناگوار درگذشت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فعلی ایران، پیام تسلیت خود را منتشر کرد.

او در این پیام با اشاره به سابقه روابط دوستانه و دیرینه بین دو کشور ایران و ترکیه، ضمن ابراز تاسف عمیق از این فقدان بزرگ، برای مردم ایران و خانواده رئیس جمهور فقید آرزوی صبر و شکیبایی کرد.

تاتلیسس در پیام خود نوشت: "با قلبی اندوهگین، خبر درگذشت جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس جمهور ایران را دریافت کردم. این مصیبت بزرگ را به مردم ایران و بویژه خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. در این غم بزرگ در کنار شما هستیم و برایتان آرزوی صبر و شکیبایی از خداوند منان خواستارم."

اقدام تاتلیسس در انتشار این پیام، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته و مورد استقبال بسیاری از مردم ایران قرار گرفته است.

این پیام بار دیگر نشان‌دهنده احترام و علاقه این خواننده محبوب به مردم ایران و همچنین تعهد او به گسترش صلح و دوستی بین دو کشور ایران و ترکیه است.

تاتلیسس در سال‌های گذشته بارها با ابراز علاقه به ایران و فرهنگ ایرانی، تلاش کرده تا ارتباط خود را با مردم ایران حفظ و حتی عمیق‌تر کند. او بارها در کنسرت‌های خود در ترکیه، به زبان فارسی آواز خوانده و همچنین در برنامه‌های تلویزیونی ایران حضور یافته است.

بیوگرافی ابراهیم تاتلیسس

ابراهیم تاتلیسس (به ترکی استانبولی: İbrahim Tatlıses) که با لقب امپراتور و ایبو نیز شناخته می‌شود، یکی از خوانندگان، بازیگران، تهیه‌کنندگان و تاجران مشهور اهل ترکیه است. او در ۱ ژانویه ۱۹۵۲ در شهر شانلی‌اورفه ترکیه متولد شد

دوران کودکی و نوجوانی:

تاتلیسس در خانواده‌ای پرجمعیت و فقیر به دنیا آمد و از کودکی مشغول به کار بود. او در اوایل جوانی برای کار به استانبول رفت و مدتی به دست‌فروشی و سپس به کار در امور آهن‌آلات ساختمانی پرداخت.

ورود به دنیای موسیقی:

مهم‌ترین اتفاق در زندگی ابراهیم تاتلیسس، آشنایی او با فردی بود که در آدانا به فعالیت‌های سینمایی مشغول بود. این فرد، صدای تاتلیسس را کشف کرد و او را در کازینوهای آدانا و آنکارا به روی صحنه برد.

تاتلیسس در اواسط دهه ۱۹۷۰ به استانبول نقل مکان کرد و با کمک خانواده‌اش اولین آلبوم خود را به نام "کفش پاهایش" منتشر کرد. که پی آن برای این آهنگ ها ریمیکس های معتمدی ساخته شد که شهرتن اون افزائید 

اوج شهرت:

تاتلیسس با انتشار آلبوم‌های پرفروش و برگزاری کنسرت‌های متعدد در سراسر ترکیه، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خوانندگان این کشور تبدیل شد. او با تلفیق موسیقی سنتی ترکی با سبک‌های غربی، سبک منحصر به فردی را خلق کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

ابراهیم تاتلیس بار دیگر با مردم ایران همدردی کرد

فعالیت‌های دیگر:

علاوه بر موسیقی، تاتلیسس در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌سازی، تهیه‌کنندگی و تجارت نیز فعالیت دارد. او در چندین فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرده و همچنین صاحب چندین شرکت و رستوران در ترکیه است.

زندگی شخصی:

تاتلیسس در طول زندگی خود چندین بار ازدواج کرده و صاحب ۸ فرزند است. او در سال ۲۰۱۱ مورد سوءقصد قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد، اما بعد از چند ماه از بیمارستان مرخص شد.

جوایز و افتخارات:

تاتلیسس در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز و افتخارات متعددی از جمله "بهترین خواننده مرد ترکیه" و "جایزه یک عمر دستاورد" را کسب کرده است.


 

نکاتی جالب درباره ابراهیم تاتلیسس:

تاتلیسس به زبان‌های ترکی، کردی، عربی و فارسی مسلط است.

او لقب "امپراتور" را به دلیل محبوبیت و ثروت هنگفتی که دارد، به دست آورده است.

تاتلیسس یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان تاریخ ترکیه است و تاکنون بیش از ۵۰ میلیون آلبوم فروخته است.

او در سال ۲۰۰۹ توسط مجله فوربس به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ترکیه معرفی شد.

ابراهیم تاتلیسس بدون شک یکی از چهره‌های شاخص موسیقی ترکیه و جهان است. او با صدای رسا، سبک منحصر به فرد و فعالیت‌های گسترده در عرصه‌های مختلف، به شهرت و محبوبیت جهانی دست یافته است.

کد خبر: ۲۸۸٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمیه IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      واقعا ناراحت کننده بود فکر کنم تنها ریئس جمهوری بود که داخل مردم و مشکلاتش سر میزد همیشه خوبان زود میروند