۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
۱.۲ میلیارد دلار با پیگیری رئیس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب برای خط ریلی بوشهر شیراز تصویب شد
استاندار بوشهر:

۱.۲ میلیارد دلار با پیگیری رئیس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب برای خط ریلی بوشهر شیراز تصویب شد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با پیگیری رئیس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی 1.2 میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای پروژه خط ریلی استان بوشهر مصوب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در اجتماع مردم سوگوار رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای سانحه بالگرد با تسلیت این حادثه تاسف‌بار اظهار داشت: ملت ایران با حضور در آیین و مراسم گوناگون در دفاع از انقلاب وفاداری خود را نشان داده‌اند و امروز در تشییع شهیدان حادثه دلخراش سانحه بالگرد اوج ارادت خود را به رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای سقوط بالگرد به منصه ظهور رساندند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در نخستین سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر در سال 1400 موضوع مشکل آب شرب مردم استان بوشهر مطرح شد و در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آمادگی خود را برای ساخت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 75 هزار مترمکعب اعلام کرد که رئیس جمهور بر اجرایی شدن آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اکنون پیشرفت این پروژه به‌ عنوان بزرگترین آب‌ شیرین‌کن استان بوشهر در جوار نیروگاه اتمی تسریع یافته است خاطر نشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور در سال 1401 پروژه آب‌شیرین‌کن مپنا با ظرفیت 36 هزار متر مکعب در ساحل بوشهر افتتاح شد و در دیدار شهید آیت‌الله رئیسی با کشاورزان اهرم تنگستان، آنان خواستار ساخت سد بر روی رودخانه باهوش شدند که با دستور رئیس جمهور مطالعه آن آغاز و پس از مدتی اجرایی شد و اکنون پیشرفت آن بالای 30 درصد است.

استاندار بوشهر یکی دیگر از خدمات ماندگار رئیس جمهور فقید در سفر به بوشهر را اجرایی شدن قطعات مختلف خط ریلی بوشهر به شیراز اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این پروژه نیاز به اعتبارات ویژه داشت، با پیگیری رئیس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی 1.2 میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای این پروژه مصوب شد.

محمدی‌زاده واگذاری زمین برای تولید پرورش میگو به جوانان بومی استان بوشهر را از دیگر آثار سفر رئیس جمهور دانست و بیان کرد: در این راستا تاکنون 650 هکتار در شیف بوشهر و 70 هکتار در دیلم به جوانان در عرصه پرورش میگو واگذار شده است.

استاندار بوشهر توجه ویژه به نیازمندان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و محرومان را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی دانست و تصریح کرد: مردم استان بوشهر قدردان این خدمات رئیس جمهور شهید هستند که حضور حماسی در مراسم عزاداری شهدای سانحه بالگرد موید این موضوع است.

کد خبر: ۲۸۸٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha