۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
شاخص گروه بانکی به کف ۸۲۰۰ واحدی رسیده است!
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

شاخص گروه بانکی به کف ۸۲۰۰ واحدی رسیده است!

شاخص گروه بانکی در هفته ای که گذشت به حمایت معتبر ۸۲۰۰ واحد رسیده است که نباید از دست برود؛ در غیر اینصورت با ریزش بیشتری مواجه خواهد شد.

هادی بهرامی؛ بازار: همانطور که میدانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمشان در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور، حائز اهمیت میباشد؛ به همین خاطر در ادامه به گزارش تحرکات این صنعت در هفته ای که گذشت را بررسی و روند پیش روی آن را تحلیل خواهیم کرد.


گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بانکداری در ۲ هفته ای که گذشت به دنبال ریزش بازار بورس با ۵ درصد کاهش مواجه شده است که در واقع ریزش یک هفته گذشته دیگر را ادامه داده و در حال حاضر در محدوده ۸۲۰۰ واحد قرار دارد؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۵.۳ درصدی به ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۶.۴ درصدی به محدوده ۶۹۴ هزار واحد رسیده است. شاخص گروه بانکی در یکماه اخیر به میزان ۱۱.۸ درصد و طی ۶ ماه گذشته به میزان ۳.۹ درصد بازدهی منفی و ریزش را تجربه کرده است که از نرخ واقعی تورم با فرض ۸۰ درصد در یکماه اخیر ۱۸.۴ درصد و در ۶ ماه اخیر ۴۳.۹ درصد عقب تر است که اگر خود را به آن نرساند، سهامداران متضرر واقعی خواهند بود.


تحلیل تکنیکال شاخص
محدوده ۹۴۳۰ واحد یک مقاومت مهم استاتیک ماژور محسوب میشود که شاخص طی ۲ هفته اخیر با برخورد به این ناحیه واکنش منفی داد و سپس با ریزش ۱۲ درصدی به محدوده ۸۲۰۰ واحد رسیده است که یک حمایت معتبر محسوب میشود و طبیعتا نباید از دست برود؛ در غیر اینصورت حمایت ۸۰۵۰ واحد در دسترس خواهد بود. محدوده ۸۲۰۰ یک حمایت اثبات شده و قوی بنظر میرسد که از دست رفتن آن اصلا به نفع سهم های گروه بانکی نیست و ممکن است با ریزش بیشتر و یا حداقل روند فرسایشی و خسته کننده مواجه شوند؛ زیرا حمایت ۸۰۵۰ واحد محدوده ای قوی نیست و صرفا یک کف ایجاد شده مینور است و باید همان ۸۲۰۰ واحد را مد نظر قرار داد. اگر حمایت ۸۲۰۰ واحد از دست برود، حمایت معتبر بعدی که احتمال زیاد آخرین ایستگاه روند نزولی باشد را محدوده ۷۳۰۰ واحد متصور هستیم که فاز انباشت سال ۱۳۹۹ و مقاومت شکسته شده سال ۱۴۰۱ میباشد.


آخرین اخبار صنعت
۱- بانک ملت با هدف تشویق سپرده گذاران کوتاه مدت تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان به اشخاص حقیقی در قالب طرح شایان یک تسهیلات پرداخت میکند.

۲- شرکت بورسی توسعه صنایع بهشهر از صدور مجوز بانک مرکزی برای تملک ۳۳ درصدی سهام نخستین بانک خصوصی خبر داد که برای اولین بار در بانکداری رخ داده است.

۳- بانک تجارت امکان وکالتی کردن سریع و غیرحضوری حساب برای ثبت‌ نام خودروهای برقی وارداتی سامانه یکپارچه خرید خودرو را فراهم کرد.

۴- مطابق گزارش بانک مرکزی کشور، خالص حساب سرمایه ایران در ۹ ماه اول سال گذشته خورشیدی به رقم بی‌ سابقه منفی ۲۰ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر: ۲۸۸٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      2 0
      قیمت سهم های بورسی و فرابورسی به قیمت سال ۹۷ رسیده و این یعنی اقتصاد مملکت و موتور محرکه ی آن یعنی بورس فلج شده و خاندوزی نالایق با فرزین و عشقی مخالف سرسخت رشد و رونق بورس هستند.
    • علی کرمیان IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      3 0
      ظلمی که باید درحق سهام داران بورس می شد ، شد ، لطفاً بس کنید دیگر ، پدرمون دراومد
    • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      0 0
      آقایان بورس رو کامل تعطیل کنید، بورس دیگر به جایی نمی رسد.