۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
سمینار «ورود جوانان به بازار کشور های همسایه» در گلستان برگزار شد| آموزش ۲۰ تاجر جوان
مدیر عامل شرکت آیسان تجارت:

سمینار «ورود جوانان به بازار کشور های همسایه» در گلستان برگزار شد| آموزش ۲۰ تاجر جوان

گرگان- حسن نژادان، مدیر عامل شرکت آیسان تجارت از برگزاری سمینار «ورود جوانان به بازار کشور های همسایه» در گلستان خبر داد و گفت: پس از پایان طرح ۲۰ نفر به عنوان تاجر معرفی خواهد شد.

مهدی حسن نژادان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سمینار ورود جوانان به بازار کشور های همسایه با همکاری امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با هدف اشتغال زایی ورود جوانان به این بازار با محوریت صادرات کالا و خدمات برگذار شد.

مدیر عامل شرکت آیسان تجارت با بیان اینکه این برنامه یک سمینار آموزشی در قالب سخنرانی بود، افزود: سخنرانی یک کارآفرین و تاجر گلستانی، برگزاری پنل تخصصی باید ها و نباید های صادرات با حضور چهار نفر از برترین تجار استان گلستان در قالب گفت و شنود و پاسخ به سوالات و نیاز های ۳۲۰ شرکت کننده از جمله برنامه هایی بود که در این سمینار اجرا شد.

وی گفت: بعد از اجرای سمینار برای ۷۰ نفر از شرکت کنندگان یک دوره آموزشی مقدماتی تخصصی در رابطه با حوزه تجارت بین الملل برگزار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آیسان تجارت اظهار کرد: نفرات برتر بعد از ارسال رزومه انتخاب شده اند و این دوره از ابتدای خردادماه آغاز می شود و قرار است این ۷۰ نفر برتر با کمک مالی معاونت امور جوانان آموزش ببینند تا به بازار صادراتی کشور های همسایه ورود پیدا کنند.

وی در خصوص دوره های آموزشی که قرار است از اول خرداد برگذار شود، توضیح داد: این دوره در قالب کارگاه های تخصصی در حوزه تجارت بین‌الملل با حضور مدرسان در سطح استان و کشور برگزار می شود و در نهایت پس از سه ماه افراد علاقه مند و با تجربه وارد بازار صادرات بین الملل می شوند.

سمینار صرفا در قالب یک دورهمی نبود

مدیر عامل شرکت آیسان تجارت تاکید کرد: سمینار صرفا در قالب یک دورهمی برگذار نشد، در واقع بعد از اتمام این برنامه کار اصلی شروع می شود و یک دوره تخصصی با آموزش تئوری و عملی برای جامعه هدف متشکل از جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال برگذار خواهد شد تا ۷۰ نفر برتر به صورت تخصصی با بازار کار خارج از کشور آشنا شوند.

وی بیان کرد: در پایان آن دوره یک دوره دیگر با بازه زمانی سه ماهه برای پشتیبانی از آن ۷۰ نفر با همکاری اساتید و تجار برتر استان و کشور به صورت رایگان برگزار می شود تا به افرادی که وارد بازار کار شدند مشاوره ارائه شود.

حسن نژادان با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان اجرا شده، گفت: تجارت بین الملل یک مزرعه بدون حصار است و از هر طرفی می‌توان وارد آن شد اما بسیاری از افرادی که وارد این حوزه مخصوصا صادرات شدند با توجه به اینکه آگاهی و علم آن را نداشتند و از تجربه تجار قبل از خود استفاده نکردند، متاسفانه به مشکلات زیادی بر خوردند و حتی به مرحله ورشکستگی مالی رسیدند.

وی در رابطه با مزیت های دوره های آموزشی گفت: این دوره از چالش‌هایی که برای تجار وجود دارد اگاهی می‌دهد و نحوه مقابله با این چالش‌ها مانند، دریافت پول پس از صادرات، انتقال پول با توجه به تحریم بودن ایران، چالش های مذاکرات بین المللی و حتی اصول نشستن در مقابل تاجر بین المللی را به افراد حاضر آموزش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آیسان تجارت ادامه داد: دوره های آموزشی باعث افزایش آگاهی افراد قبل از شروع صادرات می شود و از وقوع بسیاری از مشکلات جلو گیری می‌کند تا افراد به هر دلیلی با ورشکستگی مالی یا سایر مشکلات مواجه نشوند و به یک صادرات پایدار دست پیدا کنند.

سایر دستگاه ها پای کار باشند

مدیر عامل شرکت آیسان تجارت بیان کرد: حداقل ۹۸ درصد از افراد حاضر در سمینار و دوره های آموزشی از جوانان ساکن استان گلستان هستند و شاید جوانانی از سایر استان ها در صورت پذیرش شرایط در دوره ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی به صورت کاملا رایگان با پشتیبانی مالی معاونت امور جوانان برگذار می شود، افزود: در قالب برنامه هایی می‌توان هزینه های کمی را از افراد دریافت کرد اما برای کسانی که گزینش شده اند و جزء ۷۰ نفر برتر هستند آیتم هایی در نظر گرفته شده است که بایستی پای کار باشند و تمام تلاش خود را برای یادگیری به کار بگیرند تا هزینه ای که از بیت المال صرف افراد می‌شود، هدر نرود.

حسن نژادان با بیان اینکه خروجی این طرح معرفی ۲۰ تاجر است، اضافه کرد: این افراد را به عنوان تاجر جوان به استان گلستان معرفی می کنیم تا سه ماه بعد از آن کار خود را آغاز کنند.

مدیر عامل شرکت آیسان تجارت گفت: در آن دوره بر روی خروجی از کل ۷۰ نفر برتر تمرکز شده است و اگر تمام آن افراد پای کار باشند و علاقه مند باشند به عنوان تاجر جوان به استان گلستان تزریق می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل اینکه این دوره برای اولین بار در سطح استان گلستان توسط شرکت «آیسان تجارت» و همکاری تنها دستگاه اجرایی استان یعنی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان برگذار می شود، انتظار می رود سایر دستگاه های اجرایی و حتی معاونت اقتصادی استانداری پای کار بیایند تا در این دوره خروجی خوبی داشته باشیم.

حسن نژادان افزود: این همکاری های چند جانبه حتی باعث می‌شود دوره های بعدی با قدرت و کیفیت اعلا تری برگذار شود که از لحاظ اقتصادی و اشتغال زایی به نفع استان خواهد بود.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha