۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
صادرات تخم مرغ به ۱۶۰ هزارتن می‌رسد
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن:

صادرات تخم مرغ به ۱۶۰ هزارتن می‌رسد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته برآورد می‌شود که تا پایان سال صادرات تخم مرغ به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن برسد.

به گزارش بازار، محمد مرادی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته است.

به گفته او، توجه به افزایش هزینه‌های تولید و تورم، قیمت پیشنهادی ما به وزارت جهاد برای هرکیلو تخم مرغ ۶۰ هزارتومان بوده است که تاکنون پاسخی در این باره دریافت نکردیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: سال گذشته قیمت مرغ گوشتی ۳ بار اصلاح شد یا محصولات لبنی چندین نوبت تغییر قیمت داشتند، در حالیکه تخم مرغ تنها محصولی است که طی ۱۵ اخیر هیچ تغییر قیمتی نداشته است.

مرادی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار در ۲ ماه اخیر حدود ۳۰ هزار تن تخم مرغ کشورهای حاشیه خلیج فارس و افغانستان صادر شده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که تا پایان سال به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزارتن برسد.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: امسال برآورد می‌شود که تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد که در صورت تحقق نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزارتن افزایش خواهد داشت.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha