۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
ضرورت حمایت از تولیدات داخلی سلامت معادل ۷۰درصد خرید خارجی
معاون علمی رییس جمهور تاکید کرد

ضرورت حمایت از تولیدات داخلی سلامت معادل ۷۰درصد خرید خارجی

دهقانی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور حمایت از تولیدات داخلی به میزان ۷۰ درصد خرید خارجی و پرداخت یارانه ارزی به مصرف کننده را ضروری عنوان کرد.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروز آبادی در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه دارای یک کارکرد مشخص است ولی امسال به مدد همه فعالان این حوزه نمایشگاه تبدیل به یک رویداد شده است، اظهار کرد: در ایران هلث ۱۴۰۳، ۶۰۰ شرکت حضور دارند و ۶۰ نشست علمی تبادل فناوری برگزار می شود از این رو این نمایشگاه از یک نمایشگاه صرف که نمایش دستاوردهای علمی است، خارج شده است.

دهقانی ادامه داد: یکی از اشکالات ما این است که هر مجموعه ای به صورت پراکنده به کاری مشغول است و از نظر ناظران داخلی و خارجی این توانمندی ها و عظمت دستاوردها دیده نمی شود در حالی که ما شرکت های قابلی داریم و می‌توان ایران هلث را بزرگتر از رویداد عرب هلث برگزار کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به دو نعمت مهم سلامت و امنیت گفت: اگر هر کدام از این ها از دست برود به اهمیت آن پی می بریم از این رو از ابتدای پیروزی انقلاب، دولتمردان این دو حوزه را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند و در این حوزه ها سرمایه گذاری کرده اند.

وی در ادامه تاکید کرد که فکر نمی کنم در هیچ حوزه ای مانند حوزه های سلامت و امنیت در ۴۴ سال گذشته سرمایه‌گذاری شده باشد و شاهدیم که در همه دولت ها سیاست توسعه سلامت و امنیت مورد توجه دولت ها بوده است.

دهقانی فیروزآبادی نتیجه این توجه را ایجاد توان زیر ساختی عظیم و اجرای برنامه حمایتی قوی در این دو حوزه عنوان کرد و گفت: رییس جمهور در همه سفرهای خارجی و میزبانی از هیات های خارجی بر اقتصاد دانش بنیان سلامت محور تاکید دارند که نشان از توانمندی کشور در این حوزه به تاثی از سیاست طولانی مدت، حمایت از اقتصاد دانش بنیان و توجه به حوزه های راهبردی امنیت و سلامت است.

وی در ادامه ایجاد و شکل گیری دو ستاد توسعه زیست فناوری و ستاد اقتصاد دانش‌بنیان سلامت را نشانه توجه معاونت علمی به حوزه سلامت یاد کرد و گفت: بیشترین حمایت مالی، تسهیلات و تنظیم گری معاونت علمی مربوط به حوزه سلامت می شود چرا که معتقدم صنعت سلامت امروز آنقدر توانمند است که اگر موانعی برای آنها ایجاد نکنیم، افق های بزرگی را برای کشور ترسیم خواهند کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور نسبت به تحقق دو اقدام در حوزه سلامت ابراز امیدواری کرد و گفت: اقدام نخست این است که در کشور متعهد شویم معادل ۷۰ درصد خرید کالای خارجی، از تولیدات داخلی حمایت کنیم تا از این طریق از سرمایه‌ گذاران داخلی حوزه سلامت حمایت کنیم.

وی اقدام دوم را پرداخت یارانه ارزی به مصرف کننده نهایی به جای پرداخت ارز ترجیحی عنوان کرد و گفت: این اقدامات می تواند ما را در تراز بزرگترین کشورهای فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت قرار دهد.

کد خبر: ۲۸۷٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha