۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
معرفی انجمن های انبوه ساز به عنوان دبیر کمیته رفع موانع تولید به استانداری ها
مسئول کمیسیون حقوقی کانون سراسری انبوه سازان خبر داد؛

معرفی انجمن های انبوه ساز به عنوان دبیر کمیته رفع موانع تولید به استانداری ها

گرگان- تیموری، مسئول کمیسیون حقوقی کانون سراسری انبوه سازان از معرفی انجمن های انبوه ساز استان ها به عنوان دبیر کمیته رفع موانع تولید به استانداری ها خبر داد.

حمیدرضا تیموری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: جلسه مشترک کانون‌ سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه وشهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری پیرامون راهکارهای همکاری و حضور گسترده انبوه سازان در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده کشور برگزار شد.

مسئول کمیسیون حقوقی و دبیر کمیسیون حقوقی و مقررات آیین نامه ها و تعیین صلاحیت کانون سراسری انبوه سازان افزود: دراین نشست ضمن تاکید به رفع موانع تولید و چالش حضور بخش خصوصی در فرایند بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده مقرر شد که کارگروه ویژه کانون و شرکت مادرتخصصی تشکیل و جلسات تخصصی مشترک تا حصول نتیجه برگزار شود.

وی گفت: همچنین در جهت رفع موانع اجرایی‌ احیاء بافت‌های کشور مقرر شد با پیگیری و ابلاغ معاون وزیر راه و شهرسازی انجمن های انبوه ساز استان ها به عنوان دبیر کمیته رفع موانع تولید در بافت های فرسوده استان به استانداری معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه نمایندگان همه شهرها و استان ها مشکلات خود را بیان کردند، افزود: یکی از این معضلات، عوارض بالای مربوط به تشویقی شهرداری برای اضافه طبقات بود که قانونی نبوده و به دور از انصاف است.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه بافت های فرسوده عموما در مناطق کم برخوردار واقع شده و قیمت های فروش به گونه ایی است که برای سازنده توفیقی ندارد، مناطقی برای سازندگان مسکن و انبوه سازان دارای جذابیت است که بازگشت سرمایه و سوددهی مناسب را داشته باشند.

لزوم ایجاد مشوق برای نوسازی مناطق کم برخوردار گرگان

تیموری با تاکید به اینکه برای نوسازی مناطق کم برخوردار گرگان باید مشوق هایی ایجاد کرد، افزود: برای ایجاد ساخت و ساز در محله هایی مانند قلعه حسن، امام رضا، سیستان محله و قزاق محله باید بسته های تشویقی برای سازندگان ارائه شود.

وی گفت: بسته های تشویقی باید از نظر صدور پروانه ها و مجوزات و بحث انشعابات برق، آب و گاز و سایر موارد در نظام مهندسی دارای تخفیفات ویژه ای باشند که سازنده بتواند در راستای نوسازی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به موضوع مرتفع سازی، گفت: در هر محله باید چند پلاک باهم تجمیع شوند تا مساحت زیر بنا حدود پنج هزار مترمربع افزایش یابد تا حالت یک شهرک کوچک به وجود آید، در این صورت می توان امکانات و خدمات لازم را در آن ایجاد کرد و باعث ایجاد انگیزه در خریداران شد.

تیموری با بیان اینکه گرگان دارای بافت فرسوده زیادی است، افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا برای خریداران جذابیت داشته باشد و این شرایط مستلزم اعمال هزینه های مضاعف است، این مناطق باید به نحوی ساخته شوند که با محله های متوسط و بالای گرگان برابری کنند.

وی اظهار کرد: این طرح (طرح ایجاد مشوق برای انبوه سازان) به خصوص برای محله قلعه حسن در جلسه پذیرفته شد زیرا دارای خانه های قدیمی و سکونت افراد کم بضاعت است و منافعی برای شهرداری ندارد.

مسئول کمیسیون حقوقی کانون سراسری انبوه سازان افزود: برای نوسازی این منطقه باید به سازنده کمک و دو تا سه طبقه تشویقی در نظر گرفت یا برای پارکینگ سخت گیری نشود که در همین راستا قرار شد اقداماتی برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی املاک با املاک بافت فرسوده تهاتر شده اند، یادآور شد: شرکت بازآفرینی آمادگی این را دارد املاکی که تهاتر کردند را خریداری کند اما پرداخت نقدی یا تهاتر آن مشخص نیست و در مورد آن تصمیم گیری نشد.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha