۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی اعتبار سازمان نوسازی مدارس در برنامه هفتم
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی اعتبار سازمان نوسازی مدارس در برنامه هفتم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲ دهم از مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه هفتم توسعه در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا خان محمدی روز سه‌شنبه درباره بودجه سازمان نوسازی مدارس و مشکلات پیش روی تخریب و بازسازی مدارس فرسوده اظهار داشت: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بر اساس سه میلیارد دلاری است که در سال‌های گذشته برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده تامین شد.

وی یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه به دلیل فروش نفت، مازاد درآمد نفتی وجود داشت و این درآمد به صندوق ذخیره ارزی واریز می‌شد و سه میلیارد دلار معادل ۵۹۰۰ میلیارد تومان در سال‌های ۸۴ و ۸۵ به سازمان نوسازی مدارس اختصاص یافت. در آن ایام ۶۵ درصد مدارس تخریبی بودند که با این اعتبار بخش زیادی از آنها حذف شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در برنامه ششم توسعه به واسطه تحریم کشور و مشکلات پیش رو، درآمد مازاد نفت وجود نداشت؛ بنابراین اعتباری برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس لحاظ نشد.

خان‌محمدی افزود: در برنامه هفتم توسعه اتفاق مهمی افتاد و حکم خوبی برای مدارس فرسوده و تخریبی در نظر گرفته شد، به این ترتیب که ۲ دهم از مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه هفتم توسعه در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار می‌گیرد و این کار، اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان به اعتبارات سازمان اضافه خواهد کرد.

وی یادآورشد: چون برنامه هفتم توسعه بعد از بودجه سنواتی تصویب می‌شود احتمالاً این حکم امسال اجرا نشود و بخشی از آن را به واسطه ضرورتی که وجود داشت به بودجه سازمان نوسازی الحاق کردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه درباره تداوم نوسازی مدارس در کشور، افزود: دستگاه‌های حاکمیتی از مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی غافل نشوند. در سال ۱۴۰۴ درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سازمان نوسازی مدارس لحاظ خواهد شد و ظرفیت مدرسه سازی همچنین تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی مدارس دو برابر می‌شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha