۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
سودآوری صنعت بیمه با ظرفیت‌های صندوق‌های بخشی از مسیر بازار سرمایه
رئیس کل بیمه مرکزی مطرح کرد

سودآوری صنعت بیمه با ظرفیت‌های صندوق‌های بخشی از مسیر بازار سرمایه

استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مزیت صندوهای بخشی گفت: انتظار می‌رود با رونق صندوق‌های بخشی و انجام برخی اقدامات دیگر شاهد توسعه و سودآوری صنعت بیمه در بازار سرمایه باشیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، علی استاد هاشمی در رابطه با مزیت تامین مالی صنعت بیمه از مسیر بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از اهداف مهم صنعت بیمه مسئله سرمایه‌گذاری است، بیمه مرکزی در تلاش است تا بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت اوراق اسلامی و بهادار در بازار سرمایه سوق دهد.

وی با بیان این که در حال انجام اقداماتی هستیم تا ابزارهای مشترکی میان بورس و بیمه ایجاد کنیم، افزود: اکنون اوراق اتکایی طراحی شده و انتظار می‌رود با تلاش‌های صورت گرفته در آینده نزدیک اجرایی شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه در رابطه با مزیت صندوق بخشی در صنعت بیمه، گفت: این صندوق‌ها از دو جهت حائز اهمیت است به نحوی که در این راستا می‌توان به بهبود افزایش سرمایه شرکت‌ها و نوع نظارت‌ خاص آن‌ها بر عملکرد شرکت‌ها اشاره کرد، انتظار می‌رود با رونق گرفتن صندوق بخشی و انجام برخی اقدامات دیگر، شاهد توسعه و سودآوری صنعت بیمه در بازار سرمایه باشیم.

استاد هاشمی در پایان درباره بحث تجدید ارزیابی شرکت‌های بیمه‌ای، گفت: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بیمه‌ای به طور متداول انجام می‌شود و اجرای این امر می‌تواند بر افزایش سرمایه، سودآوری و توان شرکت‌های بیمه‌ای اثر گذار باشد.

ابزاری مناسب برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
گفتنی است؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی که سال گذشته از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد، ابزار مناسبی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.

هدف اصلی از چندگانه بودن این صندوق‌ها این است که بتوان فرآیند صدور مجوز را به واسطه انباشتی از درخواست‌ها کوتاه‌تر کرد.

پذیره‌نویسی نخستین صندوق بخشی سال گذشته با ارزش خالص دارایی چندگانه مولتی(NAV) آغاز و آنطور که وعده داده شده قرار است، این روش برای سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به‌کار گرفته شود.

کسب بازدهی متعادل
لازم به ذکر است؛ صندوق‌های بخشی، نوعی از صندوق سهامی است که بر سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص تمرکز می‌کنند. در واقع، این نوع از صندوق‌ها بیشتر پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را به سهام مرتبط با صنعتی که صندوق بر مبنای آن تشکیل‌شده، تخصیص می‌دهند.

هدف از تشکیل صندوق بخشی کسب بازدهی بالا از صنعت به جای سرمایه‌گذاری در یک شرکت است. طبق قوانین این نوع صندوق، حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌ باید در یک صنعت و حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق در سایر صنایع سرمایه‌گذاری شود.

همچنین، جهت کاهش ریسک، بخشی از دارایی صندوق در اوراق بهادار درآمد ثابت، سپرده بانکی و... سرمایه‌گذاری می‌شود.

کد خبر: ۲۸۷٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha