۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
تکمیل طرح های فشارافزایی پارس جنوبی، ۹۰۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور در بر دارد
خجسته مهر در گفت وگو با بازار؛

تکمیل طرح های فشارافزایی پارس جنوبی، ۹۰۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور در بر دارد

بوشهر- خجسته مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تکمیل طرح های فشارافزایی پارس جنوبی، ۹۰۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور در بر دارد.

محسن خجسته مهر در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجموعه صنعت نفت در راستای تحقق عملی شعار سال اهتمام جدی دارد و بویژه در حوزه پارس جنوبی، اتفاقات ارزشمندی در حال انجام است.

وی افزود: پارس جنوبی بیش از ۷۵ درصد تولیدات گاز کشور را به خود اختصاص داده و برای تثبیت و حفظ و نگهداشت و تولید حداکثری در این میدان نهایت توان خود را به کار می گیریم.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: اجرای طرح های فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی از جمله اقدامات مهم و ماندگار صنعت نفت است که در اواخر سال ۱۴۰۲ قرارداد این طرح عظیم منعقد شد.

خجسته مهر تصریح کرد: قرارداد اجرای طرح های فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است که توسط پیمانکاران توانمند داخلی انجام می شود و تکمیل این طرح، منافع و عواید مهمی برای کشور در بر دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس اقدامات صورت گرفته و مطالعات مهندسی انجام‌ شده، با اجرای طرح فشار افزایی سکوهای پارس جنوبی، حداقل ۹۰ تریلیون فوت‌ مکعب به برداشت گازی پارس جنوبی اضافه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: اجرای دقیق و کامل طرح فشارافزایی پارس جنوبی، بیش از ۲ میلیارد بشکه نیز به میزان برداشت میعانات گازی از پارس جنوبی اضافه خواهد کرد.

خجسته مهر گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، با اجرای طرح های فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی، درآمد ۹۰۰ میلیارد دلاری برای صنعت نفت و کشور عزیزمان در بر دارد.

کد خبر: ۲۸۶٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha