۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
توجه ویژه به صیانت از زیست‌بوم خلیج‌فارس در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران مطرح کرد

توجه ویژه به صیانت از زیست‌بوم خلیج‌فارس در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: به‌لحاظ مأموریت سازمانی، بخش عمده‌ای از مأموریت‌های این شرکت دریامحور و در سواحل خلیج‌فارس است.

به گزارش بازار، عباس غریبی روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در آیین رونمایی از پوستر و تیزر مستند «ساعت ۶» بیان کرد: شرکت پایانه ‌های نفتی ایران هسمو با مأموریت سازمانی خود همواره توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی پیرامونی دارد و اقدام‌های بسیار و مؤثر و تأثیرگذاری در این حوزه به انجام رسانده است.

وی گفت: ساخت یک فیلم مستند از عملیات پاک‌سازی و مهار آلودگی دریا در دستور کار مشترک با صداوسیمای مرکز بوشهر قرار گرفته است که امروز آیین رونمایی از پوستر و تیزر این مستند در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران، به‌لحاظ مأموریت سازمانی دریامحور بوده و از همین رو، توجه ویژه‌ای به مسائل محیط‌زیستی دارد.

غریبی با اشاره به حادثه بروز نشت نفت نفت در سواحل گناوه در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: تلاشگران این شرکت با تلاشی شبانه‌روزی و در اقدامی جهادی در طول ۳۳ روز توانستند نشتی نفت خام را از یکی از خطوط لوله زیر دریا مسدود کنند که در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: با همکاری صداوسیما و گروه مستندساز، فیلم مستندی تهیه شد که امروز از تیزر و پوستر آن رونمایی شد.

‌مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: ساخت این مستند در راستای انجام فرمایشات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین برای نشان‌دادن زحمات کارکنان این شرکت حائز اهمیت است.

غریبی یادآور شد: همچنین در این مستند تلاش شده است که در کنار فعالیت‌های ذاتی شرکت، به موضوع توجه به محیط‌زیست پیرامونی نیز توجه شود.

وی بیان کرد: در راستای انجام مأموریت سازمانی و توجه به مسائل زیست‌محیطی به دنبال این هستیم که از بروز چنین رخدادهایی جلوگیری کرده و در صورت بروز هرگونه حادثه، مانع از آلودگی دریا شویم تا از زیست‌بوم دریا حفاظت کنیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به مساعدت و دستورهیا ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پروژه عملیات پاک‌سازی ساحل گناوه و مهار آلودگی دریا، گفت: این تهدید با حضور اقشار مختلف مردمی به فرصت تبدیل شد که نتیجه آن تجهیز ناوگان دریایی شرکت به شناور مقابله با آلودگی دریاست.

کد خبر: ۲۸۶٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha