۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
حال صنعت بیمه با حفظ حمایت ۱۱۰ هزار واحد فعلا خوب است!
صنعت بیمه در هفته ای که گذشت

حال صنعت بیمه با حفظ حمایت ۱۱۰ هزار واحد فعلا خوب است!

پیش بینی میشود سهم های بیمه ای هفته شروع شده را متعادل-مثبت پشت سر بگذارند و البته با وجود حمایت ۱۱۰ هزار واحدی شاخص بنظر می آید صنعت بیمه وضعیت نسبتا بهتری را در حال حاضر دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: با تلاش‌ های شرکت‌ های بیمه، اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. با توجه به موقعیت تکنیکالی شاخص و جو بازار بورس، پیش بینی میشود سهم های بیمه ای هفته شروع شده را متعادل-مثبت پشت سر بگذارند و البته با وجود حمایت ۱۱۰ هزار واحدی شاخص بنظر می آید صنعت بیمه وضعیت نسبتا بهتری را در حال حاضر دارد. در ادامه به گزارشات هفته گذشته و تحلیل روند پیش روی شاخص صنعت بیمه میپردازیم.


گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بیمه در بورس با ۱ درصد کاهش، هفته گذشته را به پایان رساند و اکثر سهم های بیمه ای به دلیل جو تقریبا منفی-متعادل کل بازار بورس در چند روز گذشته رنج منفی معامله شدند. این شاخص در شروع هفته گذشته ۱۱۲.۵ هزار واحد بود که تا پایان هفته معاملاتی به محدوده ۱۱۰ هزار واحد رسید؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۲.۲ درصدی به ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با افت ۱.۷ درصدی به ۷۳۸ هزار واحد رسید که نشان میدهد ۹۹ درصد شاخص ها با یکدیگر ارتباط نوسانی و زنجیره ای دارند.


تحلیل تکنیکال شاخص
با توجه به تحلیل شاخص صنعت بیمه در هفته های گذشته، اولین هدف را محدوده ۱۱۰ هزار واحد مشخص کرده بودیم که به آن رسیده بود و در حال حاضر در محدوده ۱۱۱ هزار واحد قرار دارد. شاخص با حفظ حمایت کوتاه مدت ۱۱۰ هزار واحد میتواند به اهداف ۱۱۵ و ۱۲۷ هزار واحد برسد و حتی با عبور از آن، اهداف بالاتری را در نظر خواهیم گرفت. در مقابل، اگر حمایت ۱۱۰ هزار واحد از دست برود، حمایت معتبر و قوی ۱۰۰ هزار واحد در بازه میان مدت در دسترس خواهد بود. فعلا مقاومت داینامیکی چند ماهه، مانع رشد شاخص بر روی حمایت ۱۱۰ هزار واحد شده است که با افزایش تقاضا و فشار خرید میتوان به صعود بیشتر شاخص امیدوار بود.

حال صنعت بیمه با حفظ حمایت ۱۱۰ هزار واحد فعلا خوب است!

کد خبر: ۲۸۶٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha