۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
جذابیت های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نظر سرمایه گذار چینی را جلب کرد
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی:

جذابیت های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نظر سرمایه گذار چینی را جلب کرد

بیرجند-مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: جذابیت های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نظر سرمایه گذار چینی را جلب و در این زمینه با او رایزنی های لازم انجام شد.

افسانه ابراهیمی در گفت و گو با بازار با اشاره به بازدید سرمایه گذار چینی از سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهارکرد: خیلی خرسندم که امروز توانستیم با توانمندیهای منطقه ویژه اقتصادی استان اشنا شویم.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با اشاره به حضور خراسان جنوبی در ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی افزود: هفته گذشته در نمایشگاه توانمندی های صادراتی حضور یافتیم که در غرفه خراسان جنوبی بیشتر سازمان ها، ارگان های فعال در حوزه اقتصادی تجاری صادراتی استان حضور داشته و دست به دست هم دادیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی برای استان رقم بزنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه همه ارگان های حاضر در نمایشگاه توانمندی های صادراتی تلاش کردند تا به توسعه اقتصادی بیشتر استان کمک کنند، ادامه داد: با هم افزایی و هم فکری همه شرکت کنندگان استان در این نمایشگاه توانستیم در قالب این نمایشگاه چند سرمایه گذار خارجی را علاقه مند کنیم تا وارد استان شوند و وسرمایه گذاری و تجارت در استان را از نزدیک ببیند.

ابراهیمی افزود:کنسولگری ما در گوانگ ژو، سرمایه گذار چینی را به ما معرفی کرد و در ارتباط باکنسولگری چین یکی از سرمایه گذاران چینی را جذب پاویون استان کردیم و به او توضیحات لازم داده شد.

وی افزود: همچنین کاتالوگهابروشورها به زبان انگلیسی به او داده مذاکرات لازم انجام شد واو علاقه مند شد به استان سفر کند و توانمندیهای خراسان جنوبی را از نزدیک ببیند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرمایه گذار چینی امروز وارد بیرجند و بخشی از پروژه های سرمایه گذاری را در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی را بازدید کرد و ابراز علاقه مندی کرد تا در چند حوزه بررسی لازم را انجام دهد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما همچنان نماینده وزارت امور خارجه در استان، منطقه ویژه اقتصادی واستانداری پیگیر هستیم تا سرمایه گذاریها را به سرانجام برسانیم تا نتیجه آنها توسعه استان باشد، گفت: نماینده وزارت امور خارجه در استان از هیچ کمکی دریغ نمیکند وبه همه فعالین تجاری استان کمک می کند تا اتفاقات خوبی برای استان رقم خورد.

ابراهیمی با بیان اینکه سرمایه گذار چینی معتقد بود که صادرات باید همراه با سرمایه گذاری باهم پیوند خورد، افزود: سرمایه گذار چینی قرار است تجریبات خود را در پیوستن حوزه سرمایه گذاری و حوزه تجارت با ما به اشتراک بگذارد تا ما از تجربیات چین استاده کنیم که چگونه موضوع سرمایه گذاری با تجارت را در کشورهای مختلف پیوند داد.

وی افزود: برای سرمایه گذار چینی که پروزه های مختلفی را در کشور سرمایه گذاری کرده است نشست های تخصصی علمی گذاشتیم تا بتوانیم نهایت انتقال تجربه را داشته وبهره وری حداکثری داشته باشیم.

ابراهیمی ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد:وقتی نمایندگی وزارت امور خارجه با تخصص خود جذب سرمایه گذار دارد منطقه ویژه نیز این کارها را پیگیری و به نتیجه می رساند.

کد خبر: ۲۸۵٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha