۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
سازمان منطقه آزاد اروند شرایط حضور صنایع دستی آبادان و خرمشهر را در بازارهای جهانی مهیا کند
مدیرعامل یک تعاونی صنایع دستی در گفتگو با بازار:

سازمان منطقه آزاد اروند شرایط حضور صنایع دستی آبادان و خرمشهر را در بازارهای جهانی مهیا کند

آبادان- عبدی، مدیرعامل یک تعاونی صنایع دستی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند شرایط حضور صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر را در بازارهای جهانی مهیا کند.

مهدیه عبدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی روزهای اخیر مدیرعامل و مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با مشاور وزیر و رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی های داخل کشور این وزارت دیدار کردند و مقرر شد نمایندگی وزارت امور خارجه که یکی از مطالبات چندساله فعالان گردشگری و صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر بود در منطقه آزاد اروند راه اندازی شود.

وی افزود: با توجه به این که اروند منطقه‌ ای آزاد است و طبق تعاریف مناطق آزاد در دنیا باید منطقه‌ ای امن و با شرایط ویژه اقتصادی و سیاسی باشد که بتواند برای سرمایه‌ گذاران و گردشگران خارجی بسیار جذاب باشد به همین دلیل وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در این منطقه با توجه به شرایط استراتژیک بسیار عالی که دارد می‌ تواند تاثیر به سزایی در ارتباط با سایر کشورها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی نواندیشان هنر و صنعت اروند با بیان اینکه ضرورت دارد سازمان منطقه آزاد اروند شرایط حضور صنایع دستی شهرهای آبادان و خرمشهر را در بازارهای جهانی مهیا کند، توضیح داد: راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند می‌ تواند با معرفی فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری از جمله فرصت‌ های صادرات و همچنین معرفی محصولات تولید شده در این منطقه صورت پذیرد.

عبدی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه محصولات صنایع دستی تولید شده در شهرهای آبادان و خرمشهر از کیفیت خوبی برخوردار است قطعا می‌تواند ارزآوری داشته باشد و وضعیت معیشت تولیدکنندگان صنایع دستی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: از «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه درخواست داریم زمینه‌ ساز ارتباط موثر اروند با کشورهای دیگر شود تا حداقل در این منطقه که آزاد است و قوانین متفاوتی از قوانین کل کشور وجود دارد با کشورهای دیگر به راحتی بتوانند تردد کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی نواندیشان هنر و صنعت اروند عنوان کرد: سال گذشته بر اساس پیگیری هایی که مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اداره کل گمرک شهرستان آبادان انجام داد، مدیریت این اداره کل برای کمک به تسهیل صادرات اعلام آمادگی کرد و قول همکاری داد و انتظار می رود این موضوع سریعتر عملیاتی شود.

کد خبر: ۲۸۵٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha