۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
رشد ۷ درصدی تردد روزانه وسایل نقلیه در راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری اعلام کرد

رشد ۷ درصدی تردد روزانه وسایل نقلیه در راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه در راه‌های بین‌شهری در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن با رشد ۷ درصدی همراه بوده است.

به گزارش بازار، محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه در سطح محورهای مواصلاتی کشور در سال ۱۴۰۲ بر اساس عملکرد سامانه‌های هوشمند، اظهار کرد: متوسط تردد بین استانی روزانه در سال گذشته با ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۵ تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به رشد ۷ درصدی متوسط تردد بین استانی روزانه در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، بیان کرد: آمار تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک در سال گذشته با افزایش ۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده و این آمار درباره تردد بین استانی وسایل نقلیه سنگین کاهش یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین افزایش ماهانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در ماه‌های دی و شهریور به ترتیب با ۱۴ و ۱۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

تیموری بیشترین کاهش ماهانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن را نیز با کاهش ۲ درصدی برای اسفندماه به‌واسطه تقارن آن با ماه مبارک رمضان خواند.

وی تأکید کرد: استان‌های تهران با ۱۶ درصد، البرز با ۱۴ درصد و مرکزی با ۷ درصد، بیشترین تردد بین استانی سال ۱۴۰۲ را به نام خود ثبت کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان افزود: تردد بین استانی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ در استان‌های سیستان و بلوچستان با ۳۵ درصد، بوشهر با ۲۵ درصد و خوزستان با ۱۸ درصد، بیشترین افزایش را داشته است.

تیموری تصریح کرد: همچنین استان‌های گلستان با ۵ درصد، مازندران با ۳ درصد و لرستان با ۲ درصد، بیشترین کاهش تردد بین استانی در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین استان‌های قزوین با ۱۳ درصد، مازندران با ۱۲ درصد و قم با ۱۰ درصد، بیشترین مقاصد سفر وسایل نقلیه استان‌های تهران و البرز در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha