۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
نخستین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان افتتاح شد
برای اولین بار در کشور؛

نخستین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان افتتاح شد

سنندج – طی مراسمی و با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و با هدف توسعه مهارت و اشتغالزایی، نخستین خانه خلاق نوآور و مهارت کشور در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در راستای توسعه مهارت و اشتغالزایی، اولین خانه خلاق، نوآور و مهارت کشور در شهر سنندج افتتاح شده و و اولین سند پیوست مهارتی در این استان انجام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام ‌گذاری شده نقش آموزش‌ های فنی و حرفه ‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار است.

علی علوی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال کارگروهی تشکیل شده که اداره کل فنی و حرفه‌ ای استان عضو اصلی این کارگروه است و تمام توان و ظرفیت ‌های سازمان را در راستای عملیاتی کردن این شعار بکار خواهیم گرفت.

وی افزود: در رابطه با دیپلماسی مهارت که در دستور کار قرار گرفته است پیش‌ نویس تفاهم نامه آموزش مهارتی سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با هدف ایجاد همکاری ‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی آماده شده و به امضای مسئولین دو طرف می رسد.

مهارت آموزش عامل رشد اشتغال و کاهش بیکاری است

استاندار کردستان نیز در این مراسم مهارت ‌آموزی را عامل رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت: نسخه شفابخش برای خروج از بیکاری به ویژه در استان های زاگرس نشین، توسعه آموزش های مهارتی است.

اسماعیل زارعی کوشا مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق را عامل مهم تحقق دیپلماسی مهارت در کشور عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مشترک فرهنگی کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق، گفت: در آینده نزدیک نشست مشترکی در راستای تحقق این مهم با استاندار سلیمانیه برگزار خواهیم کرد.

وی کردستان را قطب کشاورزی در کشور دانست و افزود: این استان رتبه ‌های اول تا پنجم در تولید خیلی از محصولات را دارد کما اینکه در تولید محصول راهبردی گندم اولین تولید کننده گندن دیم و دومین تولید کننده گندم آبی در کشور هستیم و در تولید محصولات باغی نیز جایگاه ویژه‌ ای داریم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در کنار همه این ظرفیت‌ ها متاسفانه امروز کردستان مانند دیگر استان‌های زاگرس نشین نرخ بیکاری بالایی دارد، نسخه شفابخش این معضل را روی آوردن به آموزش‌های مهارتی عنوان کرد.

زارعی کوشا تصریح کرد : امیدواریم همواره محور اصلی نظام آموزشی در کشور آموزش‌ های مهارتی باشد تا مسیری را که سالیان سال از آن عبور کرده ‌ایم، اصلاح شود.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha