۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در اروند نهایی شد| تحقق مطالبه فعالان اقتصادی و گردشگری
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در اروند نهایی شد| تحقق مطالبه فعالان اقتصادی و گردشگری

آبادان- بابامرادی، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در اروند از سوی این وزارت مورد موافقت قرار گرفت و نهایی شد.

امیرهوشنگ بابامرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند، مطالبه ‌ای فراگیر به ویژه بین فعالان اقتصادی و گردشگری تبدیل شده است و سازمان منطقه آزاد اروند به این موضوع نگاهی ویژه دارد.

وی با تاکید بر اینکه سفارت‌ ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می توانند به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد اروند کمک کنند، افزود: شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به محرومیت و ظرفیت‌ های مغفول مانده زیادی که دارند، چنانچه دیپلمات ‌های کشورمان به معرفی آنها کمک کنند سبب ارتقای سطح اقتصادی می‌ شوند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: صبح سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند جلسه تخصصی در وزارت امور خارجه با مشاور وزیر و رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی های داخل کشور این وزارت برگزار و خوشبختانه با راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند موافقت شد.

بابامرادی ادامه داد: با توجه به همسایگی منطقه آزاد اروند با کشورهای عراق و کویت، موضوع چالش لایروبی اروندرود، ظرفیت‌های صادراتی شهرک ‌های صنعتی، ظرفیت های توریسم، تولیدات صنایع دستی، جایگاه مهم نام آوران حوزه فرهنگی، فعالیت‌های بالای کشاورزی و شیلات و همچنین قطب‌ قهرمانی ورزشی در چندین رشته، راه اندازی نمایندگی وزارت در منطقه آزاد اروند، پیامدهای مثبت در این زمینه ها را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: سیاستگذاری فعلی سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر نگاه جهانی به همه امور شهرهای آبادان و خرمشهر است و پس از پیگیری های مستمری که از ماه ها قبل با وزارت امور خارجه انجام شد، شاهد یک تحول مثبت در زمینه ارتباطات جهانی اروند خواهیم بود.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha