۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
هزینه نصب آسانسور در سال ۱۴۰۳

هزینه نصب آسانسور در سال ۱۴۰۳

یکی از دغدغه‌های کسانی که در حال ساخت یک ساختمان هستند، انتخاب یک آسانسور مناسب است.

به گزارش بازار، یکی از دغدغه‌های کسانی که در حال ساخت یک ساختمان هستند، انتخاب یک آسانسور مناسب است. آسانسوری که مطابق با تعداد طبقات ساختمان، تعداد ساکنین در ساختمان و ... انتخاب شده باشد و از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. البته در کنار کیفیت، هزینه نصب آسانسور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در مراحل ساخت و اجرای آسانسور هستید، برای آشنایی با جزئیات عوامل موثر در هزینه نصب آسانسور در سال ۱۴۰۳، در ادامه این مقاله از شرکت آسمان پیمای پارس همراه ما باشید. شرکت آسمان پیمای پارس ارائه دهنده باکیفیت‌ترین خدمات نصب آسانسور با بهترین قیمت می‌باشد.

عوامل موثر در هزینه نصب آسانسور

در هزینه نصب آسانسور عوامل متعددی تاثیرگذار هستند؛ در ادامه به مهم‌ترین مواردی که در هزینه نصب آسانسور موثر می‌باشند، پرداخته‌ایم.

برند آسانسور

از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده هزینه نصب آسانسور، برند آن است. اینکه آسانسور انتخابی تولید ایران باشد و یا وارداتی باشد، در تعیین هزینه نهایی تاثیرگذار است.

درحقیقت نوسانات قیمت ارز، بر روی قیمت آسانسورهای خارجی تاثیر می‌گذارد. به طوری که با افزایش قیمت ارز، شاهد افزایش قیمت موتورهای آسانسورهای وارداتی آلمانی و ایتالیایی و همینطور دیگر قطعات مورد استفاده در این آسانسورها هستیم. این درحالی است که آسانسورهایی که قطعات تولید شده توسط برند ایرانی دارند، از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار می‌باشند.

سرعت آسانسور

از دیگر عوامل موثر در هزینه نصب آسانسور، سرعت آسانسور انتخابی است. سرعت بیشتر در آسانسورها، با ایمنی بالاتر و کیفیت بالاتری همراه است و همین موضوع در نهایت منجر به افزایش قیمت آسانسور نیز خواهد شد.

ظرفیت کابین آسانسور

آسانسورها از نظر اندازه و ابعاد کابین، با یکدیگر متفاوت هستند. هرچه اندازه کابین آسانسور بزرگ‌تر باشد، درنهایت ظرفیت بیشتری نیز خواهد داشت. البته هرچه ابعاد کابین آسانسور بزرگ‌تر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.

آسانسورهایی که دارای کابین کوچکتری هستند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و ضمن اینکه قیمت مناسب‌تری را نیز دارند. البته انتخاب کابین آسانسور و ظرفیت مناسب برای آن، باید بر اساس تعداد طبقات ساختمان و میزان تردد در آن صورت بگیرد. به طوری که در بسیاری از موارد خرید یک آسانسور با کابین کوچک برای یک ساختمان شلوغ و پرتردد، در طول زمان با هزینه بالایی برای تعمیرات و نگهداری همراه است. بنابراین ممکن است قیمت اولیه آسانسورهایی با کابین بزرگ در ابتدا زیاد به نظر برسد، با این حال در طولاتی مدت، انتخاب به صرفه‌تری هست.

تعداد توقف آسانسور در ساختمان

تعداد توقف‌هایی که آسانسور در ساختمان دارد، می‌تواند در هزینه نصب آسانسور تاثیر بگذارد. قطعا هرچه به تعداد طبقات یک ساختمان اضافه شود، به تعداد توقف‌های آسانسور نیز اضافه می‌گردد.این موضوع نیازمند تنظیمات و عملیات بیشتری برای نصب آسانسور است و در نهایت نیز منجر به افزایش هزینه‌های نصب آسانسور می‌گردد.

به ازای هر یک طبقه در ساختمان، یک توقف نیز به تعداد توقف‌های آسانسور اضافه می‌گردد؛ به همین نسبت به درب، تعداد ریل آسانسور، متراژ سیم بکسل، متراژ تراول کابل و ... بیشتری نیز نیاز است که هزینه‌های نصب آسانسور را بالاتر می‌برند.

البته به جز تعداد طبقات ساختمان، فاصله میان طبقات، سال ساخت ساختمان، لوکس و یا معمولی بودن ساختمان نیز در هزینه نهایی نصب آسانسور تاثیرگذار هستند.

درب اتوماتیک آسانسور

نوع درب آسانسور شامل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و غیراتوماتیک در افزایش و یا کاهش هزینه نهایی نصب آسانسور تاثیر بسیار مهمی را دارند. هزینه اجرای درب‌های اتوماتیک به مراتب بیشتر است. هرچه یک آسانسور پیشرفته‌تر و اتوماتیک‌تر باشد، هزینه اجرای آن نیز بیشتر خواهد بود.

کیفیت و مشخصات قطعات

هریک از آسانسورها دارای قطعات و تجهیزات مختلف و زیادی هستند؛ هر کدام از این تجهیزات دارای قیمت خاص خود می‌باشند. قیمت هر قطعه در قیمت نهایی و کلی آسانسور تاثیرگذار است. هرچه کیفیت و مشخصات این قطعات بهتر باشد، قیمت بالاتری دارند. با این نکته که منجر به عملکرد بهتر آسانسور نیز می‌ شوند و ایمنی بیشتری دارند.

از مهم‌ترین قطعات که در قیمت نهایی آسانسور نیز تاثیر زیادی را می‌گذارد، موتور آسانسور است. در میان انواع موتورهای آسانسور، موتورهای گیربکسی قیمت پایینی‌تری را دارند.

 سایر عوامل موثر در هزینه نصب آسانسور

  • جنس کابین آسانسور و تزئینات داخلی

  • نوع درب کابین (درب‌های لولایی یا اتوماتیک)

  •  نوع ریل آسانسور

  •  نوع و کیفیت تابلو فرمان آسانسور

  • شستی کابین

  • طبقات آسانسور

  • و ....

در نهایت باید اشاره کنیم که آسانسورها در کشورمان دارای انواع مختلفی اعم از گیربکس‌دار، گیرلس، روملس و هیدرولیک می‌باشند. هر یک از این آسانسورها، دارای قیمت خاص خود هستند و در هر یک از متریال‌های متعددی استفاده شده است.

هر ساختمانی ممکن است نیازهای خاصی داشته باشد. به همین دلیل صرفا با دریافت مشاوره از متخصصین در این حوزه، می‌توان هزینه نصب و اجرای آسانسور را تخمین زد. درصورتی که مایل هستید در همان ابتدا، هزینه نصب آسانسور برآورد و به شما اعلام شود، از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان آسمان پیمای پارس در ارتباط باشید.

چه تجهیزاتی در نصب آسانسورها لازم است؟

چه تجهیزاتی در نصب آسانسورها لازم است؟

برای نصب آسانسورها به تجهیزات مختلفی نیز نیاز است که در ادامه پیرامون برخی از مهم‌ترین آن‌ها توضیحاتی را آورده‌ایم:

موتور آسانسور

از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای نصب آسانسور، موتور آسانسور است. موتور آسانسور در حمل وزن افراد بسیار تاثیرگذار است و هرچقدر قوی‌تر و باکیفیت‌تر باشد، توانایی حمل ظرفیت بیشتری را خواهد داشت. معمولا موتور آسانسورها سه فاز یک و یا دو سرعته می‌باشد. قدرت آن از سه و نیم کیلووات به بالا است. امروزه استفاده از موتورهای dc در آسانسورها کمتر شده است. لازم به ذکر است که در هزینه نصب آسانسور، گیربکس‌دار و یا بدون گیربکس بودن موتور نیز تاثیرگذار است.

کابین آسانسور

کابین آسانسور جزو قابل دیدترین قطعات در آسانسور است که مسافران در داخل آن قرار می‌گیرند. کابین در حقیقت یک اتاقک فلزی است که به واسطه سیم بکسل و یا طناب فولادی در فضای بین ریل‌ها و به صورت عمودی آویزان است.

(همچنین بخوانید: مهم‌ترین نکات برای انتخاب کابین آسانسور )

سیم بکسل

تعداد سیم بکسل‌هایی که در یک آسانسور استفاده می‌شوند، وابسته به نوع، وزن و قطر کابین متغیر هستند. البته استفاده بیشتر از سیم بکسل برای افزایش ایمنی رایج نیست؛ چراکه در صورت استفاده بیشتر، ممکن است به دلیل اصطکاک بیشتری که میان فلکه موتور و سیم بکسل ایجاد می‌شود، در سیم‌ها خوردگی ایجاد شود. این سیم‌ها معمولا از نوع فولادی با جنس کنفی هستند و کیفیت آن‌ها در هزینه نصب آسانسور تاثیر گذار است.

ترمز آسانسور

در آسانسورها از سیستم ترمز نیز استفاده می‌شود؛ سیستم ترمز متشکل از یک سیم پیچ، بازو و لنت ترمز و هسته‌ای فلزی متحرک است که بر روی موتور نصب می‌گردد. در آسانسورها، ترمز همیشه درگیر است؛ به طوری که فقط در زمانی که آسانسور در حال حرکت است، ترمز آزاد می‌شود. این تجهیز نیز برای نصب و اجرای آسانسورها نیاز است.

گاورنر آسانسور

گاورنر آسانسور از دیگر قطعات و یا تجهیزات مورد نیاز برای اجرا و نصب آسانسور است که هدف از استفاده از آن، تقویت سیستم ایمنی دستگاه می‌باشد. با توجه به طراحی آسانسور، این قطعه در قسمت بالا و یا اتاق آسانسور قرار می‌گیرد.

گاورنر تا زمانی که کابین با سرعت مجاز در حال حرکت به سمت بالا و پایین می‌باشد، هیچ عکس العملی را ندارد. زمانی که سرعت بیش از اندازه بالا باشد، این قطعه فعال خواهد شد.

سایر تجهیزات مورد نیاز در نصب آسانسور

  • دستگاه سخنگوی آسانسور

  • فن و روشنایی کابین

  • کفشک آسانسور

  • سری استپ

  • تراول کابل

  • سیستم ریو زیون

  • فلایویل آسانسور

  • و ...

چگونه می‌توانیم هزینه‌های نصب آسانسور را کاهش دهیم؟

چگونه می‌توانیم هزینه‌های نصب آسانسور را کاهش دهیم؟

در کاهش هزینه‌های نصب آسانسور، موارد مختلفی دخیل هستند که افراد باید پیش از اقدام برای نصب آسانسور، این فاکتورها را مد نظر قرار دهند. درصورتی که به دنبال کاهش هزینه‌های نصب آسانسور هستید، بهتر است به راه‌حل‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، دقت داشته باشید.

تحقیق در مورد گزینه‌های موجود

در برخی مواقع انتخاب اشتباه نوع دستگاه و یا سیستم حرکتی آن، منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود. انواع مختلفی از آسانسورها موجود هستند که هر یک دارای کاربری خاصی می‌باشند. همینطور نوع سیستم حرکتی آسانسورها نیز با یکدیگر متفاوت است. در مورد نوع آسانسور و سیستم حرکتی آن تحقیق کنید و به سراغ گزینه‌های مقرون به صرفه بروید.

همکاری با یک شرکت آسانسور معتبر

در بسیاری از شرکت‌ها، واسطه‌ها فعالیت دارند و قطعات و خدمات را از شرکت‌های بزرگ‌تر دریافت می‌کنند و به کاربران ارائه می‌دهند. همکاری با شرکت‌های بزرگ که خود وارد کننده قطعات اصلی هستند، می‌تواند هزینه‌ها را به حد قابل توجهی کاهش دهد.

مقایسه قیمت‌ها

با چندین شرکت آسانسور صحبت کنید. سعی کنید کیفیت خدماتی که شرکت‌های آسانسور مختلف ارائه می‌دهند را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس شرکتی که بهترین کیفیت و خدمات را ارائه می‌دهد را انتخاب نمایید. برخی از شرکت‌ها قیمت پایینی را ارائه می‌دهند، اما کیفیت پایینی نیز دارند. بنابراین شرکتی که کیفیت و خدمات را به صورت همزمان ارائه می‌دهد، انتخاب بهتری خواهد بود.

نکات مهم در خرید و سفارش آسانسور

نکات مهم در خرید و سفارش آسانسور

پیش از اقدام برای خرید و سفارش آسانسور، بهتر است به برخی نکات توجه کنید تا ضمن کاهش هزینه نصب آسانسور، بتوانید از این دستگاه برای یک بازه زمانی طولانی‌تری نیز استفاده کنید.

در ادامه به مهم‌ترین نکات در خرید و سفارش آسانسور اشاره کرده‌ایم:

انتخاب درست سیستم آسانسور

بسیار مهم است که سیستم محرکه و ساختار آسانسور را از میان گزینه‌های متعدد شامل سیستم‌های کششی، سیستم‌های هیدرولیک، سیستم‌های ام آر آل و ... به درستی انتخاب کنید. هر یک از این سیستم‌ها برای استفاده در یک شرایط خاص مناسب هستند. بنابراین برای دریافت بیشترین بازدهی باید با متخصصین در این حوزه مشورت کنید تا آسانسوری که از نظر سرعت، ظرفیت و ... مناسب کاربری مد نظر شماست را خریداری کنید.

تعیین ظرفیت مورد نیاز آسانسور

بر اساس مقررات ملی ساختمان، برای ظرفیت، تعداد و نوع آسانسور الزاماتی وجود دارد. پیش از خرید باید بر اساس این الزامات آسانسور مناسب را انتخاب کنید. به طوری که آسانسور باید با در نظر گرفتن ظرفیت و تعداد افرادی که قصد دارند از این وسیله استفاده کنند، خریداری شود.

بررسی مشخصات ایمنی آسانسور

قطعا یکی از مواردی که باید پیش از خرید آسانسور مورد بررسی قرار بگیرد، ایمنی این دستگاه است. در هنگام خرید آسانسور باید از یک کارشناس کمک بگیرید و تمامی مسائل فنی را مورد بررسی قرار دهید تا از بروز اتفاقات ناگوار در آینده پیشگیری شود.

عدم استفاده از قطعات انحصاری در اجزای آسانسور

در برخی از آسانسورها از برخی لوازم و قطعات استفاده شده است که به صورت انحصاری توسط یک شرکت خاص تولید و یا وارد می‌شوند. بهتر است در هنگام خرید و سفارش آسانسور، از خرید آسانسورهایی که دارای قطعات انحصاری هستند، خوددرای کنید. به طوری که حتی اگر زمانی نیاز به تعویض و یا تعمیر قطعات آسانسور نیز وجود داشت، دسترسی آسانی به آن‌ها وجود داشته باشند و مجبور به پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید یک قطعه که در انحصار یک شرکت خاص است، نباشید.

همینطور از خرید آسانسورهایی که دارای طراحی خاص و پیچیده‌ای هستند نیز خودداری کنید؛ چراکه ضمن پرداخت هزینه نصب آسانسور بالا، در طولانی مدت متحمل پرداخت هزینه‌های نگهداری زیادی خواهید شد.

توجه به طول عمر مفید آسانسور

در نظر داشته باشید شما به یک آسانسور برای مدت زمان طولانی نیاز دارید؛ بنابراین طول عمر آسانسوری که انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است. بنابراین به سراغ آسانسورهایی که از نظر طراحی دارای تجهیزات به روز هستند و امکان ارتقای اجزا و قطعات به کار رفته در آن‌ها وجود دارد، بروید.

حداقل سرعت استاندارد آسانسور

از دیگر موارد مهم در هنگام خرید آسانسور، حداقل سرعت استاندارد آن است. در هنگام خرید آسانسور، باید سرعتی را برای این وسیله در نظر بگیرید که با میزان رفت و آمد، کاربری ساختمان، تعداد طبقات ساختمان و ... متناسب باشد.

بهترین شرکت نصب آسانسور در استان گیلان

بهترین شرکت نصب آسانسور در استان گیلان

درصورتی که برای نصب آسانسور به دنبال بهترین شرکت نصب آسانسور در رشت و استان گیلان هستید، می‌توانید از خدمات شرکت آسمان پیمای پارس بهره‌مند شوید.

تمرکز ما در مجموعه آسمای پیمای پارس، ارائه بهترین خدمات برای جلب رضایت تمامی مشتریان است. به همین دلیل از جدیدترین تکنولوژی و باکیفیت‌ترین تجهیزات استفاده می‌کنیم.

برای نصب آسانسورهای تجاری، آسانسورهای باربری، آسانسورهای خدمات، آسانسورهای مسکونی در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف، از طریق راه‌های ارتباطی با تیم کارشناسان در ارتباط باشید. کارشناسان مجموعه با ارائه مشاوره به شما عزیزان، هزینه نصب آسانسور در سال ۱۴۰۳ بر اساس شرایط پروژه شما را نیز تخمین خواهند زد. از همراهی شما تا انتهای این محتوا متشکریم.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد مشتاق US ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 0
      شرکت های زیادی برای نصب آسانسور در رشت هستش ولی به نظرم شرکت آسمان پیمای پارس که توی این مقاله ازش نام برده شده بهتر از سایرین هستش