۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد؟ راهنمای ۲۰۲۴

گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد؟ راهنمای ۲۰۲۴

ترکیه یکی از نزدیک ترین کشورهای همسایه ایران شناخته می شود که از نظر فرهنگی شباهت خیلی زیادی با کشور ما دارد.

به گزارش بازار، ترکیه یکی از نزدیک ترین کشورهای همسایه ایران شناخته می شود که از نظر فرهنگی شباهت خیلی زیادی با کشور ما دارد. از این رو بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه اقدام می کنند و اگر اقامت این کشور را بگیرند، می توانند پاسپورت ترکیه را نیز بگیرند. در این شرایط، خیلی از افراد می پرسند که گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد؟ پیش از همه چیز، باید بدانید که اگر از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، به احتمال خیلی زیاد می توانید در بازه زمانی کوتاه تری پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید.

روش های متعددی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارند که شما باید بر اساس نوع مهاجرت خود، متوجه شوید که گرفتن پاسپورت این کشور تقریباً چقدر به طول می انجامد. اما با گرفتن پاسپورت این کشور، می توانید امکان زندگی یا حتی اقامت دائم در ترکیه را نیز داشته باشید. اگر شما هم قصد دریافت پاسپورت ترکیه را دارید، حتماً تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر درباره روند و مدت زمان دریافت پاسپورت این کشور آشنا شوید.

مدت زمان دریافت پاسپورت ترکیه بر اساس نوع مهاجرت

به طور کلی، خیلی مهم است که شما تعیین کنید قصد دریافت پاسپورت ترکیه از چه نوعی را دارید. به عنوان مثال، شرایط تحصیل در ترکیه با اجاره ملک در این کشور به طور کامل با یکدیگر فرق دارند. در ادامه، به صورت مفصل درباره مدت زمان دریافت پاسپورت بر اساس نوع مهاجرت در ترکیه صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم می خواهید بدانید که گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد و چقدر باید برای این روند منتظر بمانید، تا پایان همراه ما باشید.

 مهاجرت از طریق تحصیل در ترکیه

یکی از روش های فوق العاده پرطرفدار که خیلی از افراد از طریق آن مهاجرت می کنند، با استفاده از تحصیل در ترکیه است. البته باید بدانید که تحصیل در ترکیه به تنهایی باعث گرفتن پاسپورت این کشور نمی شود و اگر می خواهید پاسپورت ترکیه را به دست بیاورید، باید بعد از تحصیل هم برای کار کردن در ترکیه ماندگار شوید. پس اگر کسی بخواهد فقط برای تحصیل در ترکیه اقدام کند و بعد از فارغ التحصیلی این کشور را ترک کند، امکان دریافت پاسپورت ترکیه را نخواهد داشت.

این در حالی است که اگر افراد بعد از فارغ التحصیلی همچنان در ترکیه بمانند و وارد بازار کار این کشور شوند، امکان دریافت پاسپورت را خواهند داشت. مدت زمان دریافت پاسپورت این کشور از طریق تحصیل در ترکیه هم به مدت زمان تحصیل و کار فرد بستگی دارد. به طور کلی، باید حداقل ۱۰ سال از اقامت شما در ترکیه گذشته باشد.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

در صورتی که شما مهارت خاصی داشته باشید و بتوانید از یک کارفرمای ترکی در کشور ترکیه جاب آفر یا دعوتنامه شغلی بگیرید، می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و در صورت داشتن شرایط لازم، حتی پاسپورت ترکیه را نیز به دست بیاورید. اگر مدت زمان اقامت و کار کردن شما در ترکیه از ۸ سال عبور کند، می توانید اقامت دائم این کشور را بگیرید.

بعد از این که تقریباً بین ۱ تا ۲ سال از دریافت اقامت و تابعیت ترکیه برای شما گذشت، باید برای دریافت پاسپورت درخواست بدهید و تقریبا بعد از ۱۰ سال از آغاز اقامت شما در ترکیه، پاسپورت این کشور برای شما صادر می شود. با این حال، اگر بعد از به پایان رسیدن قرارداد کاری خود کشور ترکیه را ترک کرده و دیگر در این کشور کار نکنید، نمی توانید پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید.

دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های فوق العاده پرطرفدار که خیلی از افراد از طریق آن به ترکیه مهاجرت می کنند، با استفاده از سرمایه گذاری است. از طریق روش سرمایه گذاری، شما باید مبلغ مشخصی پول در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنید. همچنین شما می توانید شرکت جدیدی در ترکیه ثبت نمایید و بعد از ثبت شرکت و انجام کارهای مالیاتی، نزدیک به ۵۰ نفر از افراد ترک را نیز استخدام کنید. با این حال، یکی از مهمترین مزایای این روش این است که می توانید اقامت ترکیه را نیز به دست بیاورید.

راهنمای گرفتن پاسپورت ترکیه 2024

شما می توانید با دریافت اقامت ترکیه و تابعیت این کشور، پاسپورت آن را نیز به دست بیاورید و با استفاده از پاسپورت ترکیه بدون نیاز به ویزا، به ده ها کشور آسیایی و اروپایی سفر کنید. به علاوه، اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که خانواده خود را نیز به ترکیه ببرید. منظور از خانواده، همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال هستند. پس خانواده شما نیز می توانند از امکانات و خدمات موجود در این کشور بهره مند شوند.

مهاجرت از طریق خرید و اجاره ملک در ترکیه

در صورتی که بودجه قابل توجهی داشته باشید و بتوانید بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار هزینه کنید، خرید ملک در ترکیه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. با این حال، توجه داشته باشید که تنها اجاره ملک در ترکیه به شما امکان دریافت اقامت این کشور را نمی دهد. به همین دلیل اگر قصد دارید که از این طریق به ترکیه مهاجرت کنید و اقامت و پاسپورت این کشور را به دست بیاورید، باید حتماً ملکی در این کشور بخرید.

همچنین شما می توانید با استفاده از روش های دیگر به ترکیه مهاجرت کرده و سپس ملکی در این کشور اجاره کنید. به طور کلی، فرقی ندارد که شما از چه طریقی قصد مهاجرت به ترکیه را دارید. در هر شرایطی، باید قبل از مهاجرت، شرایط اسکان و اقامت خود را تعیین کرده باشید. در این شرایط، می توانید با اجاره ملک در ترکیه کارهای مهاجرت خود را به اتمام برسانید. پس اگر در این قسمت می خواهید بدانید که گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد و چقدر باید منتظر بمانید، بسته به نوع روش مهاجرت شما، این بازه زمانی می تواند بین ۵ تا ۱۰ سال به طول بیانجامد.

شرایط دریافت پاسپورت ترکیه

به منظور دریافت پاسپورت ترکیه، لازم است شرایط خاصی داشته باشید تا بتوانید از طریق روش های مختلف، پاسپورت این کشور را بگیرید. در این قسمت، چند مورد از مهم ترین شرایط دریافت پاسپورت کشور را به صورت خلاصه مشاهده می کنید.

  • سن فردی که برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام می کند، باید بیشتر از ۱۸ سال باشد.
  • بر اساس نوع روش مهاجرت، باید مدرک بانکی معتبر از بانک مبنی بر نشان دهنده تمکن مالی ارائه دهد.
  • داشتن گواهی سوء سابقه کیفری، یکی از مهم ترین الزامات دریافت پاسپورت ترکیه به شمار می آید.
  • با رعایت همه این شرایط، پیروی از قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه عامل بسیار مهمی برای دریافت پاسپورت این کشور است.

مهمترین قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، رعایت قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر حتی باعث می شود که روند دریافت پاسپورت ترکیه نیز برای شما خیلی راحت تر و سریع تر شود. پس اگر می خواهید بدانید که گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد و چگونه می توان این بازه زمانی را سریع تر طی کرد، باید بگوییم که رعایت قوانین می تواند در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما کند.

مهمترین قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه

رعایت قوانین حقوقی بر اساس روش مهاجرت به ترکیه

به طور کلی، شما باید بر اساس روشی که از طریق آن می خواهید به ترکیه مهاجرت کنید، قوانین حقوقی این کشور را نیز رعایت نمایید. به عنوان مثال، یکی از اصلی ترین قوانین حقوقی مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، این است که خانه ای که می خرید بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

از طرف دیگر، برای ثبت شرکت باید حتماً تعداد افرادی مشخص از شهروندان ترکیه را استخدام کرده باشید و مشکل مالیاتی نداشته باشید. برای اطلاع از سایر قوانین حقوقی مهاجرت به ترکیه بر اساس روشی که شما قصد رفتن به این کشور را دارید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی شایان به طور کامل مشورت کنید.

داشتن مدارک کامل

نقص در مدارک یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند مشکلات بسیار زیادی برای مهاجرت به ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور به وجود بیاورد. به همین دلیل در ابتدا با افراد آگاه و کارشناسان حقوقی و حرفه ای مشورت کرده و سپس بر اساس نوع روش مهاجرت خود، تمام مدارک مورد نیاز را آماده کنید تا بتوانید با رعایت قوانین حقوقی مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور، پاسپورت ترکیه را نیز به دست بیاورید.

دریافت پاسپورت ترکیه در زمان سریع تر

اگر برایتان مهم است که بدانید گرفتن پاسپورت ترکیه چند روز طول میکشد و چطور می توانید در بازه زمانی کوتاه پاسپورت این کشور را بگیرید، راهنمایی گرفتن از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه می تواند کمک خیلی زیادی به شما کند تا در بازه زمانی کوتاه ترین پاسپورت را بگیرید. در این شرایط، کارشناسان حقوقی شایان در خدمت شما هستند تا با رعایت تمام قوانین حقوقی این کشور، در سریع ترین زمان ممکن پاسپورت ترکیه را بگیرید و با استفاده از این پاسپورت، سفر به کشورهای متعدد را آغاز کنید.

کد خبر: ۲۸۳٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha