۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
در حال همکاری با سازمان ملل در خصوص قطعنامه درباره غزه هستیم
کاخ سفید:

در حال همکاری با سازمان ملل در خصوص قطعنامه درباره غزه هستیم

کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید همزمان با رایزنی ها در خصوص پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه اعلام کرد که کشورش در حال همکاری با سازمان ملل در خصوص این قطعنامه است.

به گزارش بازار، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که ایالات متحده آمریکا « با سازمان ملل متحد بر سر پیش‌نویس قطعنامه وقفه در جنگ فعالانه» همکاری می‌کند.

این سخنگوی دولت جو بایدن افزود: ما با شرکای خود در حال کار بر روی متن پیش‌نویس قطعنامه هستیم. ما در تلاش برای بازگشت به وقفه جدید در غزه بسیار جدی هستیم و مذاکراتی در این زمینه انجام شده است.

کربی در عین حال گفت که ایالات متحده آمریکا "شرایط و جدول زمانی" را برای حملات رژیم اسرائیل در غزه دیکته نمی کند.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به مقاومت در برابر درخواست ها برای حمایت از آتش بس در غزه ادامه داده است. با این حال، مقامات آمریکایی مدعی هستند که اسرائیل باید تلفات را در حملات خود کاهش دهد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر به خبرنگاران گفت که ایالات متحده آمریکا از اسرائیل می خواد به سمت عملیات با شدت کمتری حرکت کند.

با این حال، او گفت که آمریکا "شرایط و جدول زمانی" را به مقامات اسرائیل دیکته نخواهد کرد و این مقامات اسرائیلی هستند که در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.

کربی مدعی شد: ما نگران وضعیت بشردوستانه در غزه هستیم و قبول داریم که رنج عظیمی به خصوص با فرا رسیدن زمستان وجود دارد و جهان را برای تسکین آلام و درد و رنج غزه هدایت و رهبری می کنیم و نمی خواهیم به غیرنظامیان دیگر آسیبی وارد شود.

آمریکا نسبت به پیش‌نویس قطعنامه برقراری آتش بس در غزه، توقف حملات رژیم اسرائیل و افزایش کمک های بشردوستانه به این منطقه که روی میز دیپلمات ها و کشورهای مختلف در سازمان ملل در حال بررسی است، ابراز نگرانی و در توجیه مانع تراشی خود برای رای گیری در خصوص این قطعنامه ادعا کرد نگران کاهش کمک‌ها به غزه است.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha