۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
 رشد چشمگیر صادرات گاز جمهوری آذربایجان
افزایش ۶۳درصد صادرات گاز آذربایجان در ۲۰۱۹

رشد چشمگیر صادرات گاز جمهوری آذربایجان

بازیابی قیمت ها، تقاضای شدید صنعت حمل و نقل و تحولات مدرن فعالیت های اکتشاف نفت و گاز و تولید از جمله عواملی است که باعث رشد صنعت گاز و صادرات آن در دهه آینده آذربایجان می گردد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از خبرگزاری آذرتاج و آسوشیتد پرس،  براساس اعلام کمیته آمار دولت، جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹ به میزان  ۱۲،۵۳۷،۰۰۴،۰۰۰میلیون متر مکعب گاز صادر کرده که ارزش کل گاز صادراتی  ۲ میلیارد ۳۶۶ میلیون دلار بوده، در حالی که این نرخ در سال ۲۰۱۸ برای ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب نشانگر یک میلیاردو ۴۹۹ میلیون دلار است. به این ترتیب صادرات اذربایجان در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل  حدود ۶۳درصد افزایش داشته است

گفتنی است که افزایش صادرات و واردات گاز به دلیل افزایش تقاضا در سراسر جهان باعث رشد بازار می شود. بنابراین گاز طبیعی هم سهم خود را در بازارهای عمده تا سال ۲۰۲۵ در آذربایجان گسترش می دهند و شرکت های گازی برای تأمین تقاضای نوظهور در آینده قابل پیش بینی نیاز به گسترش تولید خود دارند.

شایان ذکر است که در آذربایجان، مصرف نفت و گاز در آینده به دلیل عواملی چون افزایش اقتصاد سوخت، افزایش یابد و انتظار می رود که وابستگی به گاز بیشتر شود زیرا زیرساخت های این کشور به شدت به محصولات و گازی نفتی متکی هستند.

سیاست های دولت و پشتیبانی مربوط به اکتشاف و تولید نفت و گاز نقش مهمی در صنعت دارد و شرکت ها را تشویق می کند تا سرمایه گذاری های نفت و گاز آذربایجان را تقویت کنند.

کد خبر: ۲٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha