۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
۸ نکته طلایی برای موفقیت در بازار تعمیرات موبایل

۸ نکته طلایی برای موفقیت در بازار تعمیرات موبایل

از زمانی که استفاده از موبایل به‌ شکل روزافزون گسترش یافت، بازار خرید و فروش این کالا نیز رونق گرفت.

به  گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از کافه آموزشگاه بازار خرید و فروش موبایل با توسعه مصرف این کالا و همچنین افزایش تقاضا رونق و شکل گرفت. از سوی دیگر بازار تعمیر این کالای پرمصرف نیز گسترش یافته و آموزشگاه هایی نیز در این حوزه راه اندازی شد. در این مقاله با ۸ نکته طلایی برای موفقیت در بازار تعمیرات موبایل آشنا می شوید.

از زمانی که استفاده از موبایل به‌ شکل روزافزون گسترش یافت، بازار خرید و فروش این کالا نیز رونق گرفت. از طرفی تقاضا برای تعمیر موبایل، منجر به جذب بسیاری از افراد در کافه آموزشگاه که آموزشگاه تعمیرات موبایل در تهران است به این حرفه شده است؛ اما برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار موبایل موفق با درآمد عالی، به چیزهای بیشتری از آموزش نیاز دارید. در این مطلب ۸ نکته مهم برای موفقیت در بازار تعمیرات تلفن همراه را بیان کرده‌ایم.

نکات مهم برای موفقیت در بازار تعمیر موبایل

تعمیر موبایل کاری بسیار حساس است و به دقت، حوصله و تجربه زیادی نیاز دارد. اگر شما به این حرفه و به نوعی به کارهای حساس و نیازمند دقت علاقه‌مند هستید و آموزش‌های لازم را برای ورود به شغل تعمیر موبایل کسب کرده‌اید، قطعا در طول زمان تجربه را هم به دست می‌آورید؛ اما بهتر است بدانید که افراد با تجربه در این بازار کم نیستند و برای اینکه سریعا بتوانید به یک متخصص حرفه‌ای تعمیر موبایل تبدیل شوید و در بازار شناخته شوید، چند نکته زیر به شما کمک خواهد کرد.

نکته اول: انتخاب یک نام مناسب برای تعمیرگاه موبایل

احتمالا فکر کنید که انتخاب نام برای مغازه تعمیرات موبایل، موضوع قابل اهمیتی نباشد؛ اما در واقع اسم خوب برای مغازه، تأثیر زیادی بر ذهن مشتری می‌گذارد و اگر شما به تازگی وارد این حرفه شده‌اید، با یک نام مناسب، مرتبط و ساده برای مغازه خود، سریعا شناخته می‌شوید.

نکته دوم: انتخاب بهترین مکان برای راه اندازی شغل تعمیر موبایل

تقریبا همه تعمیرکاران موبایل، دارای یک مغازه یا کارگاه هستند. موقعیت مکانی مغازه بسیار مهم است. اگرچه این شغل به بازدیدکننده نیاز ندارد و در واقع تعمیرکار در هر جایی می‌تواند کار خود را انجام دهد؛ اما برای دیده شدن بهتر است یک مغازه در محله‌های پر رفت و آمد، ترجیحا محله‌هایی که وضعیت مالی بهتری دارند، انتخاب کنید.

اگر به دلیل هزینه‌های اجاره مغازه و قیمت بالای آن در موقعیت‌های شلوغ، ناچارا مغازه‌ای در کوچه و محله‌های خلوت انتخاب کرده‌اید، با تبلیغات و بازاریابی می‌توانید، خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید.

نکته سوم: تبلیغات و بازاریابی در بازار تعمیر موبایل

تبلیغات و بازاریابی در موفقیت هر شغل و حرفه‌ای تأثیر چشمگیری دارند. با کمک تبلیغات می‌توانید سرویس و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید و خیلی سریع در بازار تعمیرات موبایل شناخته شوید. تبلیغات مناسب برای راه‌اندازی مغازه تعمیر موبایل شامل پخش تراکت، کارت ویزیت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است.

اگر سرویس منحصربه‌فردی ارائه می‌دهید، یا اینکه کار آموزش تعمیرات موبایل هم در مغازه خود انجام می‌دهید، تأثیر زیادی در بازدهی تبلیغات و جذب مشتری خواهد داشت.

نکته چهارم: آموزش تعمیر موبایل

همانطور که گفتیم اگر قادر هستید در مغازه‌تان آموزش هم بدهید، علاوه بر کسب درآمد از طریق جذب کارآموز تعمیرات گوشی، مشتریان بیشتری را نیز جذب خواهید کرد. البته نباید فراموش کنید که به عنوان یک کارشناس تعمیر موبایل و در نقش یک مدرس، باید مهارت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کافی داشته باشید و همواره دانش و مهارت‌های خود را به‌روز کنید.

نکته پنجم: یادگیری مهارت‌ سخت افزاری و نرم افزاری موبایل

به عنوان یک تعمیرکار موبایل باید انواع مدل موبایل را بشناسید و با سخت افزار و نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند، اصول تعمیرات الکترونیکی و به طور خاص تعمیر موبایل آشنا باشید. اگر بدون تجربه شروع به کار کنید، احتمالا در ابتدا مشتریان ناراضی هم داشته باشید. این ممکن است شما را دلسرد کند و علاوه بر کاهش اعتماد به نفس، منجر به ضرر مالی شما شود. بر همین اساس بهتر است در همان ابتدای امر، دوره‌های آموزشی را بگذرانید.

اگر وقت کافی برای گذراندن کلاس تعمیر موبایل به صورت حضوری ندارید، دوره‌های مجازی آموزشی تعمیر موبایل گزینه بهتری است. در هر صورت برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار موفق و موفقیت در این بازار، باید بر مهارت‌های فنی و تکنولوژی‌های جدید موبایل مسلط باشید.

آموزش تعمیرات موبایل کافه آموزشگاه

نکته ششم: ارائه خدمات ویژه به مشتریان

در نکته سوم به مواردی که منجر به بازدهی بهتر تبلیغات می‌شود، اشاره کردیم. یکی از این موارد، ارائه خدمات ویژه و منحصربه‌فرد است. اگر شما یک تعمیرکار کاربلد و مسلط بر مهارت‌های فنی تعمیر موبایل هستید و اتفاقا در موقعیت مکانی خوبی هم هستید، برای رقابت با تعمیرکارانی در وضعیت مشابه خود، باید ویژگی منحصربه‌فرد و قابل‌توجهی داشته باشید. ارائه خدمات ویژه به مشتریان نظیر تخفیف‌ها یا ارائه برخی خدمات به صورت رایگان، مشتریان بیشتری را به سمت شما می‌کشاند. می‌توانید در تبلیغات خود به تست و عیب‌یابی رایگان گوشی موبایل اشاره کنید.

نکته هفتم: تهیه تمام وسایل لازم برای تعمیرات موبایل

آموزشگاه تعمیرات موبایل کافه آموزشگاه

مسلما تنها با داشتن یک جعبه ابزار و یک سری پیچ گوشتی نمی‌توان وسیله‌ ظریفی همچون موبایل را تعمیر کرد. متأسفانه اکثر تعمیرکاران با نادیده گرفتن این موضوع و استفاده از هر ابزاری که دم دستشان است، تعمیرات بی کیفیتی انجام می‌دهند و گاهی به بدنه و سایر اجزای گوشی‌های مشتریان صدمه می‌زنند.

برای مثال در هنگام تعمیر گوشی‌ آیفون، برای جداسازی قاب ابزاری مانند آی‌اسکلک (iSclack) یا قاب کش مورد نیاز خواهد بود. متأسفانه در اکثر مغازه‌های تعمیر موبایل چنین چیزی را نمی‌بینید و حتی تعمیرکاران نمی‌دانند چنین وسیله‌ای وجود دارد؛ کسانی که دوره‌های آموزش حرفه‌ای تعمیرات موبایل را گذارنده باشند، تمام تجهیزات تعمیر موبایل را به خوبی می‌شناسند. البته فقط شناختن کافی نیست و برای موفق شدن در بازار تعمیر موبایل، باید تمام ابزارهای مورد نیاز را تهیه کرد.

نکته هشتم: به‌روز بودن با یادگیری تعمیرات گوشی‌های جدید

می‌دانیم که تکنولوژی‌های موبایل به سرعت در حال تغییر هستند و هر ساله مدل‌ها و سری‌های موبایل جدید به بازار عرضه می‌شوند. مسلما این دستگاه‌ها به تعمیر نیاز دارند و اینجاست که تعمیرکاران باید دانش و مهارت‌های خود را به‌روز کنند. مقالات آموزشی که در زومیت و سایر سایت‌های آموزش تکنولوژی منتشر می‌شود، در به‌روزرسانی مهارت‌ها و دانش تعمیرکاران نقش به‌سزایی دارند. البته برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار موفق، می‌توانید در کلاس‌های آموزشی تعمیر موبایل نیز شرکت کنید.

جمع‌بندی

برای موفق شدن در بازار تعمیرات موبایل، روش‌های مختلفی وجود دارد. به‌طور کلی، یک تعمیرکار موفق باید بر مهارت‌های فنی و نرم افزاری موبایل مسلط باشدکه این نیازمند گذراندن یک دوره تخصصی آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاهی حرفه ای مانند کافه آموزشگاه که از آموزشگاه های تخصصی تعمیرات موبایل است می باشد. به علاوه، انتخاب یک مکان خوب، استفاده از تجهیزات مناسب برای تعمیر موبایل و تبلیغات موثر نیز در موفقیت شغلی تعمیرکاران موبایل نقش به‌سزایی دارند. شما میتوانید برای گرفتن مشاوره رایگان با این آموزشگاه با شماره تلفن : ۸۸۹۴۹۷۱۱ تماس حاصل فرمایید.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha