۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
صادرات ۸ قلم تجهیزات و فرآورده مبارزه با کرونا
دبیر شورای سیاست گذاری صادرات کالاهای سلامت محور سازمان غذا و دارو خبر داد

صادرات ۸ قلم تجهیزات و فرآورده مبارزه با کرونا

مهدوی، دبیر شورای سیاستگذاری صادرات محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: صادرات برخی اقلام مبارزه با کرونا از اردیبهشت امسال آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید آصف مهدوی، دبیر شورای سیاست گذاری صادرات کالاهای سلامت محور سازمان غذا و دارو؛ با اشاره به توجه ویژه سازمان غذا و دارو به حوزه صادرات محصولات و فرآورده‌های سلامت محور، افزود: در حال حاضر ۸ قلم از تجهیزات و فرآورده مبارزه با کرونا به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود.

وی افزود: با وجود مشکلاتی که به دنبال تحریم‌های ظالمانه در بحران کشور به وجود آمد، فرصتی برای تولیدکنندگان حوزه اقلام مبارزه با کرونا ایجاد شد و خوشبختانه با افزایش ظرفیت تولید خطوط تولیدی و اضافه شدن تولید محصولات جدید، توانستیم علاوه بر تامین نیاز کشور، به یکی از صادرکنندگان برخی از این اقلام تبدیل شویم.

به گفته دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو در حال حاضر ایران یکی از صادرکنندگان اقلامی، چون ماسک N ۹۵، کیت‌های تشخیصی سرولوژی، لباس‌های کاورال، گان، شیلد، مانیتور، ونتیلاتو و مواد ضدعفونی به کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی و همسایه تبدیل شده است.

شورای سیاست گذاری صادرات محصولات سلامت محور با حضور رییس و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو به منظور بررسی و تسهیل مشکلات و گلوگاه‌های پیش روی صادرکنندگان تشکیل می‌شود، همچنین هماهنگی‌های لازم نیز با ارگان‌ها و تشکلات مرتبط مانند وزارت صمت، سازمان توسعه صادرات، گمرک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۲۴٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha