۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
پکن در حال تسهیل مقررات سرمایه گذاری خارجی است
سفارت چین در واشنگتن:

پکن در حال تسهیل مقررات سرمایه گذاری خارجی است

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن طی سخنانی تاکید کرد که دولت کشورش در حال تلاش برای تسهیل قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی در این کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، سفارت چین در واشنگتن نسبت به سخنان اخیر وزیر بازرگانی ایالات متحده در دیدار با مقامات ارشد چین واکنش نشان داده و اعلام کرد که پکن در حال ساده سازی مسیر سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی در این کشور است.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا در سفر اخیر خود به چین به مقامات ارشد این کشور گفته بود که از نظر شرکت های آمریکایی، چین غیر قابل سرمایه گذاری شده است؛ سخنانی که با واکنش تند پکن و اکنون، سفارت چین در واشنگتن روبرو شده است.

«لیو پنگ یو» سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده طی سخنانی گفت: بیش از ۷۰ هزار شرکت آمریکایی در چین مشغول به فعالیت بوده و خواستار ماندن در این کشور هستند. همچنین بیش از ۹۰ درصد این شرکت ها نیز همچنان در حال سوددهی به سرمایه گذاران آمریکایی بوده و دولت چین نیز در حال تلاش برای هموارتر کردن مسیر سرمایه گذاری از سوی شرکت های خارجی هستند.

این سخنان سخنگوی سفارت چین در حالی مطرح می شود که ریموندو در سخنان خود گفته بود که ایالات متحده خواستار جدایی از شراکت تجاری خود با چین نبوده و با اینحال، قوانین دست و پاگیر وضع شده از سوی پکن منجر به دلسردی و سختی دسترسی سرمایه گذاران خارجی به دارایی های خود در چین شده است.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در ادامه دفاعیات خود از سیاست های سرمایه گذاری دولت کشورش گفت: چین به صورت فعالانه و در سطوح بالای حکومتی در حال تلاش برای ایجاد بازاری برای سرمایه گذاری آن هم در سطح جهانی بوده و این مهم در چارچوب های قوانین داخلی چین در حال تحقق است.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha