۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
قرنطینه نباتی؛ خاکریز اول در حفظ امنیت غذایی
رییس سازمان حفظ نباتات کشور عنوان کرد

قرنطینه نباتی؛ خاکریز اول در حفظ امنیت غذایی

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: قرنطینه نباتی، خاکریز اول در حفظ سلامت و امنیت غذایی و یکی از اصلی‌ترین ارکان جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های گیاهی به کشور است

به گزارش بازار، حسین رنجبراقدم اظهار داشت: با توجه به اینکه قرنطینه تنها راه مبارزه قانونی برای جلوگیری ازورود و انتشارعوامل خسارت زای داخلی و خارجی در زمینه آفات و بیماریهای گیاهی به حساب می آید باید تعداد قرنطینه ها با توسعه مبادی ورودی و خروجی گیاهی متوازن باشند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: استانها باید همچون گذشته با حساسیت زیاد نسبت به صدور گواهی و ترخیص محصولات کشاورزی در آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اگر قرنطینه نباتی در مبادی ورودی به خوبی عمل کنند کشور از تهدیدات بیولوژیکی مصون خواهد ماند، تصریح کرد: این سازمان به منظور کاهش مخاطرات احتمالی و حفظ سلامت و امنیت غذایی کشور با بکارگیری تمام ظرفیت های موجود و افزایش اعتبارات آماده هرگونه حمایت به استانهاست.

رنجبر اقدم با اشاره به ضرورت حفظ نباتات کشور از گزند عوامل زیان رسان بعنوان یکی از اهداف این سازمان تاکید کرد: اعمال ضوابط قرنطینه ای در رویه های واردات، صادرات و ترانزیت محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha