۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
آلبوم فرصت های سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی تدوین می شود
دبیر کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه:

آلبوم فرصت های سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی تدوین می شود

دبیر کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: به زودی آلبوم فرصت های سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی تدوین و در اختیار جامعه اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز در دیدار ایمان اسلامیان، دبیر کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی با علی فکری، معاون وزیر اقتصاد ورییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران، پروژه ها و فرصت های وزارت راه و شهرسازی برای جذب سرمایه گذاری خارجی، مورد بررسی قرار گرفت.

اسلامیان با اشاره به لزوم هماهنگی ارکان اقتصادی دولت در همه سطوح گفت : موازی کاری و ناهماهنگی با سایر ارکان اقتصادی دولت، هزینه ساز و فرصت سوز است و این نشست، آغاز راهی نو برای هم افزایی و افزایش نتیجه بخشی در این حوزه است.

وی ضمن برشمردن فرصت های طلایی سرمایه گذاری در پروژه های راهبردی و کلیدی وزارت راه و شهرسازی افزود :به زودی آلبوم فرصت های سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی تدوین و در اختیار جامعه اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

اسلامیان در این دیدار خواستار ایجاد مرکز واحد خدمات رسانی در حوزه سرمایه گذاری خارجی با محوریت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و مالی ایران شد.

محورهای تعامل با کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی
علی فکری، معاون وزیر اقتصاد ودارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی ایران، نیز این دیدار را نوید بخش هم افزایی در حوزه سرمایه گذاری خارجی خواند و گفت : راهبرد دولت سیزدهم، توسعه روابط اقتصادی با کشور های همسایه و همسو است و ما همه توان فنی و تخصصی خود را برای تعریف راهکارهای اجرایی این راهبرد بکار بسته ایم. ‌

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به چهار محور اساسی در تعامل با کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: شناسایی و جلوگیری از تعاملات ناسالم کلاهبرداران و کارچاق کن های حوزه سرمایه گذاری خارجی و تعریف شاخص های واقعی و قابل ارزیابی برای پروژه هایی که برای معرفی به سرمایه کذاران خارجی دارای توجیه فنی و اقتصادی و نفع عمومی دو محور این تعامل را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف پروژه ها و موضوعاتی که در مرحله تصمیم گیری، مشمول مرور زمان شده اند و پایبندی به مکانیسم جدید تعریف شده در تعامل با کشورهای دیگر که هدفش نفع عمومی بیشتر برای مردم ایران است، از دیگر محورهای تعامل با کمیته سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی است.

در این نشست، آرمان خورسند، مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی و کارشناسان سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی به بیان راهکارها و مسایل این حوزه پرداختند.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha