۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
واکنش گروه بانکی به نامه آمریکایی ها
حقوقی بانک ها منتظر خبرها برای نوسانگیر

واکنش گروه بانکی به نامه آمریکایی ها

بانک ها پس از خبرهای منفی درباره ناترازی منابع، روز چهارشنبه عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشتند که واکنشی به نامه آمریکایی ها بود که خبر از سرگیری مذاکرات را می دهد.

بازار؛ گروه بورس: بورس روز چهارشنبه در حالی با افزایش تقاضای برای گروه بانکی مواجه شد که اخیرا بانک ها متهم به رشد دادن پایه پولی شده اند و باید دارایی مازاد خود برای اصلاح صورت های مالی خود را بفروشند. اما در شرایط کنونی شرایط سیاسی کشور مبنی بر از سرگیری مذاکرات برجام و احتمال کاهش تحریم های بانکی باعث شد تا تقاضا برای نمادهای بانکی افزایش یابد در حالی که تا چند روز پیش بانک دی صف فروش هزار میلیاردی داشت.
بانک‌های دولتی موظف شدند نسبت به فروش اموال مازاد خود به تشخیص رئیس مجمع عمومی اقدام کنند. ‌ بدین شکل منابع حاصله به سر جمع سرمایه بانک‌ها افزوده می‌شود و به این بانک‌ها اجازه داده می‌شود با تصویب ‌هیأت وزیران در طرح‌های مهم و راهبردی کشور، ‌سرمایه‌گذاری کنند.

دولت وعده داده برای رفع مشکل بانک های دولت مجوز افزایش سرمایه ۵۰ هزار میلیارد تومانی صادر خواهد کرد، اما هنوز اتفاقی نیفتاده و حقوقی بانک ها به بهانه خبرها نوسان گیری می کنند. از طرف دیگر اکثر بانک های خصوصی همچون بانک آینده مشکل قانون و مقرراتی دارند و نتوانسته اند استانداردهای بانک مرکزی را اجرایی کنند.

کد خبر: ۲۲۱٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha