۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
پیک مصرف برق رکورد زد/ سقوط ۴۵ دکل برق طی ۱۵ سال
سخنگوی توانیر:

پیک مصرف برق رکورد زد/ سقوط ۴۵ دکل برق طی ۱۵ سال

ساری- سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به رکوردشکنی مصرف برق در کشور، پیک زودهنگام را کم سابقه دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی رجبی مشهدی ظهر یکشنبه در کنفرانس ملی مجازی تاب آوری که با همت شرکت توزیع برق مازندران و در سالن ارشاد استان در ساری برگزار شد، پیک مصرف برق کشور را در روز ۱۰ خردادماه بیش از ۵۳ هزار مگاوات بیان کرد و گفت: شاهد رشد ۱۲ درصدی مصرف برق کشور در سال جاری هستیم.

وی با عنوان اینکه در کشورهای دیگر به دلیل رکود ناشی از کرونا مصرف برق ۲۰ درصد کاهش یافت، رشد مصرف برق و رشد پیک آن را در کشور کم سابقه دانست و با اشاره به آسیب های ناشی از حوادث به شبکه برق کشور گفت: طی ۱۵ سال گذشته ۴۵ دکل برق سقوط کرد.

وی با تاکید بر شناسایی آسیب ها و تدوین راهبردها و طرح ها، ارتقای سطح امکانات و منابع را برای تاب آوری شبکه ها ضروری دانست و گفت: تاب آوری زیرساخت ها و بخش عملیاتی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رجبی با اظهار اینکه در ریزگرد خوزستان سال ۹۵ سالها طول کشید تا شبکه برق استان برق دار شود، گفت: زیرزمینی شدن خطوط، مسقف شدن پست ها و استفاده از سامانه های نوین الکترونیکی می تواند به تاب اوری شبکه ها کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر استان ها با سیلاب مواجه هستند، در سال های ترسالی با مشکلات عدیده ای در حوزه برق و شبکه ها مواجه هستیم.

تابستان بدون خاموشی برق در مازندران
رجبی همچنین با عنوان اینکه زلزله ها نیز به شبکه های برق آسیب می زند، گفت: سطح قابل قبول عملیاتی و بازه زمانی می تواند در بازتوانی شبکه ها کمک شایانی داشته باشد.

رضا غفاری مدیرشرکت توزیع برق مازندران نیز در این جلسه گفت: شرکت توزیع مازندران با استفاده از تمامی ظرفیت ها تلاش خود را برای تاب آوری شبکه ها به کار خواهد گرفت.

وی افزود: تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم تابستان امسال همانند سال قبل بدون خاموشی سپری کنیم.

کد خبر: ۲۱٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha